شناسهٔ خبر: 14253733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه آستارا:

نهاد نماز جمعه با هیچ فردی عقد اخوت نبسته است

امام جمعه آستارا گفت: معیار و شاخصه امام جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه تبعیت از رهبری و برای ما حجت شرعی است و در بیان منویات معظم‌له نهاد نماز جمعه با کسی عقد اخوت نبسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا ظهر امروز در جمع مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با اشاره به اهمیت اقامه نماز جمعه اظهار داشت: نقش نهادها و دستگاه‌های اجرایی در بهتر برگزار شدن نماز جمعه تاثیرگذار است که امیدواریم تمام دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را در این راستا انجام دهند.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه امروز در 850 منطقه ایران اسلامی، نماز جمعه با شور خاصی برگزار می‌شود افزود: این حضور و اقامه نماز جمعه در کشور را مدیون امام راحل و خون شهدای گرانقدر هستیم که بایستی قدردان این نعمت الهی باشیم.

وی با اشاره به اهمیت حضور آحاد ملت در نماز جمعه به‌ویژه در حکومت اسلامی تصریح کرد: در رأس این حکومت اسلامی ولی فقیه قرار دارد که ولایت رسول‌الله (ص) است و ولایت‌فقیه بستر برگزاری نماز جمعه را از سال 57 تا به امروز فراهم کرده است.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه امام جمعه باید از سوی ولی فقیه منصوب و احراز شده باشد، خاطرنشان کرد: در روایات معتبر اهل تشیع و تسنن همواره بر لزوم برپایی نماز جمعه تاکید شده است که نشان از اهمیت و نقش ویژه جایگاه نماز جمعه دارد.

حافظ‌نیا بر لزوم حضور پرشور مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در نماز جمعه این شهرستان تاکید کرد و گفت: نماز جمعه همواره مورد رصد دشمنان نظام است و حتی نماز جمعه‌های شهرهای کوچک نیز زیر ذره بین دشمن قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه زیر نظر رهبری است و هیچ‌گونه وابستگی به نهاد و جریان خاص سیاسی ندارد افزود: معیار و شاخصه امام جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه تبعیت از رهبری و برای ما حجت شرعی است و در بیان منویات معظم‌له نهاد نماز جمعه با کسی عقد اخوت نبسته است.

امام جمعه آستارا با تاکید بر اینکه دشمن از انقلابی بودن نمازگزاران واهمه دارد خاطرنشان کرد: مدیران در نظام اسلامی بایستی التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه داشته باشند اما برخی‌ها اعتقاد زبانی دارند اما اعتقاد و التزام عملی معیار انقلابی و ولایی بودن است.

حافظ‌نیا گفت: حضور در نماز جمعه یک وظیفه و تکلیف است که از مدیران انتظار داریم هم خودشان حضور پیدا کنند و هم زیر مجموعه خود را جهت حضور در نماز جمعه ترغیب کنند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست نماز جمعه همان سیاست رهبری است و حمایت از تمام دولت‌ها همواره مد نظر بوده است و انتقادات سازنده با رعایت مصلحت و حکمت از وظایف اصلی نماز جمعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما