شناسهٔ خبر: 1108937 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون درمان بیمارستان توانبخشی نورافشار گفت:

سالانه حدود 220 هزار نفر در تصادفات جاده ای دچار نوعی معلولیت می شوند

تهران - ایرنا - معاون درمان بیمارستان توانبخشی نورافشار با اشاره به میزان زیاد تصادفات سالیانه در ایران گفت:سالانه حدود 220 هزار نفر در تصادفات جاده ای ایران دچار نوعی معلولیت می شوند.

صاحب‌خبر -

«ذبیح الله حسن زاده» روز دوشنبه در حاشیه همایش آموزشی آشنایی با آسیب های نخاعی ویژه افراد آسیب دیده و خانواده آنان در عین حال با اشاره به اهمیت توانبخشی در بیماران ضایع نخاعی گفت: 60 درصد افرادی که دچار ضایعات نخاعی شده اند، می توانند به اجتماع بازگردند.

حسن زاده، پوکی استخوان، عفونت ها ادراری و زخم بستر را از عوارض ضایع نخاعی برشمرد و افزود: در شرایطی که درمان و پیشگیری ها انجام شود، فرد دچار این مشکلات نخواهد شد.

این پزشک ارتوپد درباره روش های پیشگیری و درمان پوکی استخوان گفت: استفاده از مکمل های غذایی به کاهش پوکی استخوان کمک زیادی می کند.

وی درباره عفونت ها ادرای گفت: نوشیدن آب و مایعات، معاینات دوره ای کلیه و مثانه از روش های پیشگیری و درمان عفونت های ادراری است.

حسن زاده استفاده از ولیچرهای مناسب، تشک مواج و بکارگیری فن آوری های درمانی جدید را از روش های درمان و پیشگیری از معلولیت عنوان کرد.

معاونت درمان بیمارستان توانبخشی نورافشار از برگزاری نخستین کارگاه های آموزشی پرستاری وی‍ژه بیماران آسیب های نخاعی خبر داد و گفت: از پاییز امسال نخستین گروه از این پرستاران آموزش های لازم را خواهند دید.

وی در ادامه درخصوص این کارگاه آموزشی گفت: این کارگاه آموزشی با همکاری وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزیستی کشور در بیمارستان توانبخشی نورافشار برگزار می شود.

حسن زاده با اشاره به اهمیت توانبخشی در بیماران ضایع نخاعی گفت: در صورتی که روند توانبخشی برای بیماران ضایع نخاعی بطور کامل انجام شود، حدود 60 درصد آنان می توانند فعالیت روزانه زندگیشان را خودشان انجام دهند.

اجتمام**3377 ** 1418

نظر شما