شناسهٔ خبر: 68006796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه یزد در دیدار جهادگران جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی تفکر و تعقل را در دانشگاه‌ها زنده کند

حمید رضا دهقان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با برشمردن ویژگی‌های حرکت شتابی، ایثارگرانه و و نوآورانه جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی باید با رفع کاستی‌ها و نواقص موجود در دانشگاه‌ها و نیازهای جامعه موجب تحولی بزرگ و عظیم در جامعه شود.

صاحب‌خبر -

آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز شنبه سیزدهم مردادماه در آستانه سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، در جمع اعضای سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در محل این سازمان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در واقع دانشگاهی است که باید حرکت جهادی داشته باشد و حرکت جهادی غیر از سایر حرکت‌هاست و باید از شتاب و روحیه فداکاری و ایثارگری برخوردار باشد.

وی یک دیگر از ویژگی‌های حرکت جهادی در جهاددانشگاهی را براساس نوآوری برای رشد و ارتقای کشور در عصر رقابتی امروز کشورها خواند و گفت: جهاددانشگاهی باید عقب ماندگی برخی دانشگاه‌های دیگر را جبران و در جهت ارتقای آنها برنامه ریزی کند.

ناصری با اشاره به برخی کمبودهای کشور از جمله در حوزه کشاورزی و تامین نهاده‌های دامی، خواستار ورود جهاددانشگاهی به این قبیل مسائل و نیازهای جامعه شد.

وی با بیان این که بیگانگان از یک قرن قبل سه مولفه مهم را از مردم کشورمان گرفته است، یکی از آنها را هویت و تفکر دینی آنها خواند و گفت: متاسفانه فرزندان ما با این خدعه دشمنان از هویت الهی خود غافل شده و هویت‌هایی پوچ در قالب فضای مجازی به آنها تزریق شده است لذا اگر بخواهیم استعدادهای خود را شکوفا کنیم باید به هویت الهی خود بازگردیم.

وی یکی دیگر از مولفه‌های مهمی که دشمن تلاش کرده آن را از جامعه ایرانی بگیرد را تفکر ذکر کرد و گفت: امروز دانش‌آموزان و دانشجویان ما به جای فرا گرفتن تفکر و تعقل کردن به حفظیات و محفوظات خود اتکا دارند در حالی که قرآن بر دانستن به جای خواندن تاکید دارد.

جهاددانشگاهی تفکر و تعقل را در دانشگاه‌ها زنده کند

امام جمعه یزد این موضوع را یکی از علل بالا بودن آمار بیکاران کشورمان در حوزه فارغ‌التحصیلان برشمرد و عنوان کرد: دانش باید منجر به تولید علم جدید شود نه این که منتظر دست دیگران بمانیم.

وی جامعه ایرانی را  برخوردار از قدرت بالای تفکر دانست و گفت: باید این باور در جامعه پرورش داده شود تا بتوانیم مرزهای دانش را بیش از آنچه در چهار دهه انقلاب اسلامی رشد داشته است، درنوردیم.

آیت الله ناصری گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند با ورود به این حوزه درک و عقل دانشجویان را ارتقا بخشد و موجب تحول بزرگی در جامعه علمی کشورمان شود.

وی تعقل را دیگر مولفه مهمی خواند که دشمن سالهاست در تلاش برای گرفتن آن از مردم کشورمان با توجه به اهمیت آن در تشخیص دوست و دشمن، است.

به گفته وی، بی‌توجهی به موضوع تعقل، جامعه را دچار بی‌بصیرتی و مبتلا به انتخاب‌های اشتباه در هنگام تصمیم‌گیری‌های مهم و حیاتی دانست و گفت: جهاددانشگاهی باید حرکتی بزرگتر و عظیم‌تر داشته باشد و نواقص موجود در دانشگاه‌ها و نیازهای جامعه را مرتفع سازد.

در ابتدای این نشست «محمدرضا دهقانی» رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان و «محمدحسین طالبی» رئیس دانشگاه علم و هنر گزارشی از فعالیت‌های این سازمان و دانشگاه ارائه کردند.

جهاددانشگاهی تفکر و تعقل را در دانشگاه‌ها زنده کند

نشست هفتگی تفسیر قرآن آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی صبح امروز شنبه ۱۳ مردادماه به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد و در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علم و هنر برگزار شد.

جهاددانشگاهی تفکر و تعقل را در دانشگاه‌ها زنده کند

آیت الله ناصری در این نشست به تفسیر آیاتی از سوره انبیا درخصوص شکستن بت‌ها به دست حضرت ابراهیم(ع) پرداخت و توضیحاتی پیرامون ظلم حکومت‌های جور و استبداد زمانه ایراد کرد.

انتهای پیام

نظر شما