شناسهٔ خبر: 68014945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس هلال احمر پیشوا:

بیش از ۱۴۰۰ نفر داوطلب در عملیات‌های هلال احمر پیشوا مشارکت دارند

لیلا تات

رئیس جمعیت هلال احمر پیشوا با اشاره به حضور جوانان در مانورها، عملیات‌ها و مراسم ملی و مذهبی منطقه، گفت: بیش از ۱۴۰۰ نفر نیروی داوطلب این جمعیت در عملیات‌ها و مراسم ملی و مذهبی در شهرستان پیشوا مشارکت دارند.

صاحب‌خبر -

الهه انصاری امروز (شنبه، ۱۳ مرداد ماه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: جمعیت هلال احمر پیشوا شامل واحدهای امداد و نجات، آموزش، داوطلبان، جوانان، آنست (نگهداری سگ‌های زنده‌یاب)، روابط عمومی، مالی و درمانگاه است که خدمات پرشماری به مردم دیار ۱۵ خرداد ارائه می‌کند.

وی با اشاره به وجود درمانگاه در جمعیت هلال احمر این شهرستان، اظهار کرد: این درمانگاه پویا در حال حاضر سه دندانپزشک فعال دارد و بخش فیزیوتراپی آن با دستگاه‌های به‌روز در خدمت مردم است. یکی از نکات جالب این درمانگاه، حضور وحید دستجردی از وزرای پیشین بهداشت و درمان و طبابت رایگان او است که هر ماه، افراد بی‌بضاعت را معاینه و درمان می‌کند.

انصاری ادامه داد: دوره‌های آموزشی پایه اعم از کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته و پایه داوطلبی و آمادگی در برابر مخاطرات که دوره‌های پیش‌نیاز دوره‌های تخصصی هستند و برای ارتقای درجه امدادگران و نجاتگران برگزار می‌شوند، در این جمعیت اجرا می‌شوند.

وی به برگزاری شورای اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان در روز جمعه آینده، ۱۹ مرداد ماه هم اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۱۴۰۰ نفر داوطلب داریم که فعالند. در انتخابات شورای هلال احمر که ۱۱ نفر برای آن اعلام نامزدی کردند، از میان آنها پنج نفر اعضای شورای اجرایی برگزیده خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال احمر پیشوا درباره به‌کارگیری نیروهای نجاتگر، گفت: در هلال احمر پیشوا، نیروهای شرکتی از میان نیروهای نجاتگر استخدام شده‌اند.

انصاری درباره تیم‌های آنست، توضیح داد: سه تیم آنست داریم که سه قلاده سگ آموزش‌دیده تمرینات هفتگی را در استان تهران می‌گذرانند و در تمام شهرها و بخش‌های استان تهران این آموزش تسری دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پیشوا اضافه کرد: از تمام افراد جوان جامعه درخواست داریم با شرکت در دوره‌های تخصصی و نجاتگری، یاریگر مردم و جامعه شهری خود باشند.

انتهای پیام

نظر شما