شناسهٔ خبر: 68017052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان مطرح کرد؛

مرگ ۴۶ کودک اصفهانی مبتلا به «پنوموکوک» در سال گذشته/جلوگیری از «واکسن‌هراسی» ضروری است

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: در سال گذشته، تعداد ۷۵۰ کودک مبتلا به انواع بیماری‌های ناشی از پنوموکوک در بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان بستری شدند که از این تعداد ۴۶ نفر بخاطر ابتلای به این بیماری جان سپردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، علی پارسا در آیین رونمایی از  واکسن پنوموکوک در مرکز بهداشت ابن سینای اصفهان اظهار کرد: بیماری‌های ناشی از میکروب پنوموکوک شایع و بسیار جدی است و هر سال شیوع این بیماری‌ها در کودکان زیر پنج سال مشاهده می‌شود.

وی بابیان اینکه در بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان همواره گزارش‌هایی از موارد بستری کودکان به دلیل ابتلای به این بیماری‌ها ارائه می‌شود، افزود: در سال ۱۴۰۲گذشته تعداد ۷۵۰ کودک مبتلا به انواع بیماری‌های ناشی از پنوموکوک در بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان  بستری شدند که از این تعداد ۴۶ نفر بخاطر ابتلای به این بیماری جان سپردند.

وی تاکید کرد: این بیماری‌ها قابل پیشگیری و درمان است و ما می‌توانیم با پیشگیری از طریق تزریق واکسن، خدمات ارزشمندی به خانواده‌ها ارائه دهیم.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان نیز در این آیین به ضرورت اجرای طرح واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: زمانی برای پیشگیری از بیماری فلج اطفال، مراکز بهداشت برای توجیه خانواده‌ها به شدت تلاش می‌کردند و حالا پس از ۲۰ سال، هیچ موردی از فلج اطفال گزارش نمی‌شود.

رضا فدایی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ کشور، واکسن پنوموکوک را استفاده می‌کنند و ایران نیز به تازگی به این گروه پیوسته است.

وی گفت: به استان اصفهان ۳۸ هزار دوز واکسن تعلق گرفته است و در مرحله نخست پنج هزار کودک دو ماهه واکسینه می‌شوند و همین کودکان در چهار ماهگی و ۱۲ ماهگی نیز باید واکسینه شوند.

لزوم جلوگیری از واکسن‌ هراسی

وی به لزوم جلوگیری از واکسن‌ هراسی و ترویج واکسیناسیون بویژه در میان کودکان تاکید و بیان کرد: حتی دانش آموزان دبستانی و کسانی که بیماری زمینه ای دارند نیز می‌توانند با خرید این واکسن، خود را در قبال بیماری‌های ناشی از این میکروب واکسینه کنند.

۴۶

نظر شما