شناسهٔ خبر: 67639225 - سرویس بین‌الملل
منبع: تابناک | لینک خبر

یک پیش‌بینی درباره جایگزین انتخاباتی بایدن

یک نماینده جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا پیش‌بینی کرده اعضای حزب دموکرات میشل اوباما یا کامالا هریس را جایگزین جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خواهند کرد.

صاحب‌خبر -


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، تد کروز، نماینده ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا پیش‌بینی کرد دموکرات‌ها جو بایدن را مجبور به کناره‌گیری کرده و کامالا هریس، معاون کنونی رئیس‌جمهور یا «میشل اوباما»، همسر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا را جایگزین او خواهند کرد. 

کروز در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: «من احتمال 80 درصد می‌دهم که آنها [دموکرات‌ها] بایدن را کنار می‌گذارند و هنگامی که او را کنار بگذارند فکر می‌کنم گزینه‌هایشان برای جانشینی یا میشل اوباما و یا کاملا هریس خواهد بود».

وی اضافه کرد: «ببینید آنها دست‌کم 6 ماه یا یک سال و شاید هم بیشتر است که می‌دانند که توانمندی‌های ذهنی بایدن به شدت ضعیف شده و قادر به انجام وظایفش نیست. اما آنها نگران روی کار بودن فرمانده‌ای در رأس نیروهای مسلح نیستند که قادر به انجام مسئولیت‌هایش نیست.»

کروز تصریح کرد: «تنها چیزی که باعث ترس آنها شده این است که دارند می‌بینند که او در انتخابات ماه نوامبر شکست خواهد خورد و به همین دلیل الان می‌خواهند او را کنار بگذارند».

پایگاه هیل نوشته نام کامالا هریس بارها به عنوان جانشین احتمالی بایدن در صورت کناره‌گیری او مطرح شده است. این در حالی است که او علی‌رغم برخی فشارها از داخل حزب دموکرات گفته که قصد ندارد به عنوان جایگزین بایدن با ترامپ رقابت کند.

جو بایدن بعد از عملکرد فاجعه‌بار در مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ زیر ذره‌بین قرار گرفته و بسیاری از استراتژیست‌های حزب دموکرات معتقدند که بایستی از ادامه کارزار انتخاباتی انصراف دهد.

معرفی جانشین برای او تنها در صورتی امکان‌پذیر است که او خود تصمیم به کناره‌گیری از سمتش بگیرد وگرنه اوضاع برای دموکرات‌ها نابسامان خواهد شد.

در واقع، قوانین حزب دموکرات جایگزین کردن نامزدها بدون رضایت آنها را تقریباً ناممکن کرده است، اما اگر بایدن خودش تصمیم به انصراف از رقابت انتخاباتی بگیرد آن وقت حزب در «مجمع ملی دموکرات‌ها» که 19 تا 22 اوت برگزار می‌شود به صورت رسمی نامزد دیگری را به جای او معرفی خواهد کرد.