شناسهٔ خبر: 14934524 - سرویس سیاسی
منبع: سازمان غذا و دارو - قدیمی | لینک خبر

معاون غذا و داروی اهواز در گفت و گو با شبکه جهانی العالم مطرح کرد؛

برخورد قاطع معاونت غذا و داروی اهواز با قاچاق کالاهای سلامت محور+ گزارش تصویری

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت و گو با شبکه جهانی العالم از برخورد قاطع این معاونت با قاچاق کالاهای سلامت محور در استان خوزستان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  ايفدونا - Ifdona ،به نقل از

 روابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، دکتر حسین برزگر شب گذشته در بازدید از غرفه معاونت غذا و داروی اهواز که در نمایشگاه دستاوردهای هفته دولت در کیانپارس اهواز برپا شده بود، با اعلام این خبر گفت: بی شک یکی از مهمترین راهکارهای مبارزه با مافیای قاچاق دارو و جلوگیری از ورود و خروج داروهای تقلبی و اصلی به کشور و به ویژه خوزستان، کنترل صحیح مراکز عرضه، توزیع و تامین دارو از طریق شبکه های رسمی تولید و پخش داروست.

وی ادامه داد: به همین منظور معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با طراحی و راه اندازی سامانه الکترونیک توزیع دارو و تشدید نظارت ها توانسته تا حدودی جلوی قاچاق کالاهای سلامت محور را در  استان بگیرد.

دکتر حسین برزگر گفت: در کشور ما داروهای مخدر و داروهای تقلبی از مبادی غیر رسمی توسط افراد سود جو و قاچاقچی وارد کشورمان می شود.

این مقام مسوول، افزود: با توجه به روند رو به افزایش مصرف بی رویه و خود سرانه دارو و عوارض شدید داروها می بایست در نظر داشت که مصرف داروهای تقلبی که هیچ اطمینانی به شیوه تولید و نگهداری آنها نیست اثرات سو بسیاری بر سلامت جامعه خواهد داشت.

 دکتر برزگر در ادامه اظهار کرد: قاچاق كالا يكي از بهترين راههاي ورود ابزارهاي تهاجم فرهنگي به داخل كشوراست.

 وی در پایان تاکید کرد: گستردگي مرزها ونيز وجود مبادي و شيوه هاي متنوع قاچاق،مقابله با اين پديده را دشــوارتر ســاخته است.