شناسهٔ خبر: 9929735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان به 37 نفر رسید

اصفهان - ایرنا - فرماندار شهرستان اصفهان از نام نویسی 37 داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

فصل الله کفیل عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پایان دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی 20 نفر با حضور در ستاد اجرایی انتخابات شهرستان اصفهان نامنویسی کردند که سه نفر آنها خانم هستند.
پیش از این نیز در اولین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی 17 نفر نام نویسی کرده بودند.
شرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی پنج کرسی دارد.

*** 10داوطلب دیگر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامنویسی کردند
فرماندار اصفهان همچنین از نام نویسی 10 داوطلب دیگر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد و افزود: هفت نفر از داوطلبان با مراجعه به فرمانداری اصفهان و سه نفر دیگر با مراجعه به فرمانداری قم برای حوزه انتخابیه استان اصفهان نام نویسی کردند.
کفیل اظهارکرد: در بین داوطلبانی که امروز در فرمانداری اصفهان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از این حوزه انتخابیه نام نویسی کردند یک نفر خانم دارای مدرک حوزوی حضور دارد.
وی افزود: به این ترتیب شمار داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در پایان چهارمین روز ثبت نام از حوزه انتخابیه استان اصفهان 20 نفر است.
تعداد نمایندگان استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری پنج تن می باشند.
واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان سه میلیون و 856 هزار و 185 نفر هستند که بیش از 46 درصد این جمعیت مربوط به شهرستان اصفهان است.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان در 15 حوزه انتخابی اصلی و 35 حوزه انتخابی فرعی برگزار خواهد شد.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
2093

نظر شما