شناسهٔ خبر: 67670990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار نارنجی هواشناسی برای قم‌/خیزش گرد و غبار در روز تاسوعا

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: برای روز تاسوعا خیزش گرد و غبار و وزش شدید باد را در نقاط مختلف قم خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

مهران حیدری بنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی گرد و غبار برای روز تاسوعا، عزاداران حسینی و موکب داران باید توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش گرادیان فشاری و وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک، هشدار سطح نارنجی شماره 13 اداره هواشناسی استان قم صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: شروع مخاطره یکشنبه 24 تیر ماه و پایان آن اواخر وقت 25 تیرماه است و اثر آن بر همه مناطق است.

حیدری بنی افزود: با نفوذ و خیزش گرد و خاک و وزش باد شدید، خطر کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، آسیب دیدن تاسیسات حساس به وزش با و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و خطر حادثه در کوهنوردی در مناطق صعب‌العبور وجود دارد.

وی گفت: در روزهای آلوده و گرد و غبار، باید گروه‌های حساس و بیماران از فعالیت در فضای باز خودداری کرده و با توجه به وزش باد شدید از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و از توقف در کنار سازه‌های موقت، ساختمان‌های نیمه کاره و یا درختان کهنسال پرهیز شود، همچنین پرهیز از پرواز با هواگردهای سبک با استفاده از دستگاه‌های پروازی کوچک و اجرای تمهیدات لازم‌ جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی الزامی است.

مرکز بهداشت استان قم نیز اعلام کرد با توجه به اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست امروز مورخ 24 تیرماه، شاخص کیفیت هوای شهر قم با عدد 187 به علت آلاینده ذرات معلق PM10 و PM2.5 در وضعیت ناسالم قرار دارد و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان مبتلایان آسم و زنان باردار باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

انتهای پیام/

نظر شما