شناسهٔ خبر: 67672634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه مشگین شهر:

اولین ویژگی سیدالشهدا خدامحوری است

مشگین شهر _ امام جمعه مشگین شهر گفت: اولین ویژگی سیدالشهدا خدا محوری است و جامعه حسینی باید در برابر تغییر باورها و ارزش‌ها واکنش نشان دهد و بی‌تفاوت نباشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار عصر یکشنبه در جمع عزاداران مشگین شهر اظهار کرد: اولین ویژگی سیدالشهدا خدامحوری است.

وی با اعلام اینکه آخرت محوری از دیگر ویژگی‌های آن حضرت بود، خاطرنشان کرد: جامعه حسینی باید در برابر تغییر باورها و ارزش‌ها واکنش نشان دهد و بی‌تفاوت نباشد.

امام جمعه مشگین شهر بیان کرد: در هر زندگی باید استراتژی معنوی را نگه داریم نه مادی، چون طلاق‌ها در خانواده‌های مرفه نسبت به خانواده‌های غیرمرفه بیشتر است.

باوقار افزود: خانه باید محل تربیت باشد و باید به معنویات بها بدهیم و خانه‌هایمان را قبرستان قرار ندهیم با قرآن منور بکنیم.

وی گفت: درست حرف بزنیم و از دروغ پرهیز کنیم سعادت دنیا و آخرت در درست صحبت کردن است به واجبات خود عمل کنیم چون هیچ چیزی به اندازه واجبات ما را به خدا نزدیک نمی‌کند و از حرام و گناه به دور باشیم.

امام جمعه مشگین شهر صله رحم را از دیگر ویژگی‌های ائمه دانست و بیان کرد: در آیات متعدد آمده است ارحام انسان مانند شاخ و برگ درختان است و هر کس صله ارحام را قطع کند از رحمت خدا به دور است.

حجت‌الاسلام باوقار به درس‌های محرم اشاره و تصریح کرد: ما باید در ماه محرم، درس بگیریم سینه و زنجیر زدن شرط نیست باید مرام حسین را یاد بگیریم چون اولین و اساسی‌ترین زندگی سید الشهدا خدامحوری است.

وی افزود: هرکسی که در مکتب امام حسین (ع) تربیت شود راه نجات را پیدا می‌کند اما اگر کسی از این راه جدا شود رو به گمراهی قدم برداشته است و تنها نسخه سعادت بخش دنیا و آخرت قرآن است

نظر شما