شناسهٔ خبر: 9887196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نام نویسی پنج نفر تا ظهر شنبه در سنندج، پیش بینی ثبت نام 80 نفر

سنندج- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات شهرستان سنندج از نام نویسی پنج نفر برای داوطلبی مجلس شورای اسلامی در اولین روز از آغاز ثبت نام خبر داد و گفت: پیش بینی می شود برای حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران حدود 80 نفر نام نویسی کنند.

صاحب‌خبر -

موحد امان اللهی روز شنبه در جریان بازدید از ستاد انتخابات شهرستان سنندج مستقر در فرمانداری این شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ثبت نام برای مجلس شورای اسلامی از امروز شنبه 28 آذر آغاز شده و تا چهارم دی ادامه دارد افزود: آمادگی ثبت نام از داوطلبان مجلس در دو نوبت صبح و عصر را داریم.
او گفت: تاکنون تحرک احتمالی 59 نفر را در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی رصد کرده ایم و پیش بینی می کنیم در نهایت 80 نفر در این حوزه برای مجلس نام نویسی کنند.
او اظهار کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید به صورت شخصی برای نام نویسی مراجعه کنند و مدارک لازم را در دست داشته باشند.
وی به تشکیل هیات اجرایی دو انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، هیات اجرایی هر دو انتخابات با هم تشکیل شده و در شهرستان سنندج 11نفر عضو هیات اجرایی هستند.
وی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی خواست مدارک اعلام شده توسط ستاد انتخابات وزارت کشور که در پایگاه اینترنتی این ستاد منتشر شده است را در دست داشته باشند.
او با اشاره به اینکه برای مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند گفت: معادل این مدرک که واجد ارزش استخدامی باشد نیز پذیرفته می شود.
وی دارندگان مدرک سطح سه حوزوی را نیز واجد شرایط نام نویسی برای مجلس شورای اسلامی دانست.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سنندج در ادامه با بیان اینکه هر فرد تنها در یک حوزه انتخابیه می تواند نام نویسی کند گفت: در صورتی که داوطلبی در دو حوزه انتخابیه نام نویسی کند ثبت نام او در هر دو حوزه باطل می شود.
امان اللهی همچنین به ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از روز پنجشنبه 26آذرماه در فرمانداری سنندج اشاره کرد و گفت: ثبت نام برای مجلس خبرگان رهبری تا روز دوم دی ماه تنها در ساعات اداری امکان پذیر است.
به گفته او داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس خبرگان رهبری برخلاف مجلس شورای اسلامی می توانند از طریق نماینده یا وکیل نام نویسی کنند و نیازی به مراجعه حضوری و شخصی ندارد.
به گفته او تاکنون تنها یک نفر برای داوطلبی مجلس خبرگان رهبری مراجعه کرده و مراحل ثبت نام وی نیز نهایی نشده است.
دبیر ستاد انتخابات شهرستان سنندج همچنین با اشاره به اینکه در دوره قبل انتخابات در این شهرستان 223 شعبه اخذ رای شهری و روستایی فعال بود گفت: پیش بینی می شود این تعداد در این دوره از انتخابات به 245 شعبه شهری و روستایی افزایش یابد.
امان الهی اظهار کرد: در ستاد انتخابات شهرستان سنندج 22 نفر شامل اعضای هیات اجرایی و نظارت فعالیت دارند.
او در ادامه سخنان خود برگزاری انتخابات سالم، رقابتی و با حضور حداکثری مردم را وظیفه مجریان برگزاری انتخابات دانست و گفت: تلاش ما جذب مشارکت بالای مردم در انتخابات است.
او افزود: از امروز 28 آذر که نام نویسی از داوطلبان آغاز می شود تا 29بهمن ماه که اسامی تایید شدگان اعلام می شود، تبلیغات ممنوع است.
شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران دو نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.033/1904

نظر شما