شناسهٔ خبر: 68161744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران خبر داد

بیمارستان شهدای نفت گچساران بعد از ۱۸ سال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از بهره‌برداری بیمارستان شهدای نفت گچساران بعد از ۱۸ سال انتظار در آینده نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا کمالی، امروز_ دوشنبه، بیست‌ودوم مرداد_ در نشست با اصحاب رسانه در گچساران، اظهار کرد: شرکت نفت و گاز گچساران در گسترده جغرافیایی چهار استان خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد و دارای ۵۹ کارخانه بزرگ صنعتی است که بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط لوله و بیش از ۱۲۲ ایستگاه حفاظت دارد.

وی افزود: در این شرکت بیش از ۱۰ هزار کیلومتر جاده دسترسی به تأسیسات نفتی وجود دارد که عنوان دومین تولیدکننده نفت کشور (حدود ۲۱ درصد) را یدک می‌کشد و نقش بی‌بدیلی در عرصه تولید و توسعه اقتصادی کشور دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: شرکت نفت و گاز گچساران با ۱۰ واحد بهره‌برداری، هفت واحد نمک‌زدایی، نه ایستگاه تقویت فشار گاز، چهار ایستگاه تزریق، سه کارخانه گاز و گاز مایع، شش واحد آب‌رسانی و ۸۵ مجموعه سر چاهی به‌عنوان قلب صادرات نفت خام کشور یاد می‌شود.

وی تصریح کرد: نفت خام، گاز، گاز مایع و نفتا چهار محصولی است که شرکت نفت و گاز گچساران تولید می‌کند و این شرکت در گستره‌ای به عرض ۱۵۰ کیلومتر و طول ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر فعالیت دارد.

کمالی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان همچنان علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی دسیسه می‌کنند و روزی تولید نفت این شرکت به ۵۰ هزار بشکه در روز رسید، قبل از انقلاب اسلامی ایرانی‌ها نقش مهمی در اداره تأسیسات نفت نداشتند و تصور بیگانگان این بود که بعد از رفتن‌شان صنعت نفت تعطیل می‌شود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش فرزندان این مرزوبوم صادرکننده دانش فنی نفت به سراسر دنیا هستیم و تولید نفت گچساران امروز به ۶۳۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی افزود: پیگیری پروژه‌های نیمه‌کاره از سال‌های قبل را آغاز کردیم و یکی از این پروژه‌ها نیز بیمارستان شهدای نفت است که سال ۸۵ کلید خورده بورد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: در ابتدای ورودم به شرکت نفت و گاز گچساران پیگیری مشکلات این بیمارستان شدم و پیمانکاری را هم تعیین کردیم و با وجود اینکه مجری طرح مهندسی ساختمان ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب بود، اما وظیفه خود دانستم که این پروژه هرچه زودتر در مدار خدمات‌دهی قرار بگیرد و امروز هم بسیاری از قسمت‌ها در حال تحویل و راه‌اندازی برای خدمات‌دهی به شهروندان نیز نزدیک است.

وی با بیان اینکه دلم می‌سوزد از اینکه پروژه‌ای از سال ۸۵ مانده باشد و مردم هم نتوانند از آن بهره‌مند شوند، تصریح کرد: بنابراین تلاش داریم تا مشکلات بیمارستان در حال احداث شهدای نفت مرتفع شوند و هرچه زودتر هم شاهد بهره‌برداری کامل این بیمارستان باشیم.

کمالی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه برای اولین‌بار است که سالن کنفرانسی با ظرفیت ۱۶۴ نفر در شرکت نفت و گاز گچساران را در حال احداث داریم که در استان و منطقه کم‌نظیر است.

وی افزود: در سال گذشته تولید این شرکت بیش از تولید برنامه بود و ۱۱۱ درصد نسبت به برنامه پیش افتادیم البته باهدف افزایش تولید نفت، چهارهزار و ۷۳۹ کیلومتر از خط لوله نفت و گاز مناطق سخت‌گذر زیرپوشش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در سه سال گذشته توپک‌رانی شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران به اجابت بیش از دو هزار و ۴۰۰ درخواست از سایر دستگاه‌ها و نهادهای استانی توسط شرکت نفت و گاز گچساران اشاره کرد و گفت: بالای یک هزار میلیارد در این زمینه هزینه کردیم.

وی تصریح کرد: در حوزه اقدامات فرهنگی نیز به دنبال اقدامات مبنایی بودیم و نمایش عشق و عطش و همچنین کاروان خورشید جزئی از این برنامه‌ها بود.

کمالی خاطرنشان کرد: به محلات سادات، لبنان، رادک و روستاهای محروم این شهرستان رفتیم و برنامه‌های متنوع فرهنگی برای شادی و نشاط مردم در مناطق کم‌برخوردار اجرا کردیم، پس‌دست دوستی به سمت جامعه پیرامونی خودمان دراز کردیم و اگر جایی هم نشد صادقانه عنوان کردیم که نمی‌توانیم.

وی افزود: در حوزه ورزش ساماندهی خوبی انجام شد و امروز ۱۸ تیم در حوزه قهرمانی و ۱۲ تیم در لیگ‌های برتر استان و کشور حضور دارند و بارها گفته‌ام که امسال گردش مالی ورزش خیلی بیشتر از گذشته شده‌است و معتقدم باید از ظرفیت‌های بومی شهرستان در امر ورزش بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: سال گذشته حدود ۱۷۹ میلیارد تومان کالا از گچساران خرید کردیم و معتقدم که گچساران را باید بیشتر دریابیم.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های استان درزمینهٔ‌های مختلف منعقد کردیم و ۱۱ درخواست پژوهش‌محور ارسال کردیم و امروز هم به سمت کارهای پژوهشی رفته و بیش از ۷۵ درصد کالاهای موردنیاز شرکت نفت و گاز گچساران را از داخل کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان تهیه می‌کنیم.

کمالی خاطرنشان کرد: در بحث احداث و بهسازی جاده‌های دسترسی به‌هیچ عنوان دست‌بسته عمل نکردیم و در همین موضوع احداث جاده گچساران به گناوه مکاتبات فراوانی داشتیم و نسبت به رفع این مشکل هم بی‌تفاوت نبودیم و شخصاً بارها این موضوع را پیگیری کرده و می‌کنم.

نظر شما