شناسهٔ خبر: 986659 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تدبیر شورا برای کمک به خسارت‌ دیدگان حوادث طبیعی در تهران

دو فوریت طرح الزام شهراری تهران برای ارائه لایحه جامع به منظور کمک به خسارت دیدگان حوادث آنی در تهران به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

دو فوریت طرح الزام شهراری تهران برای ارائه لایحه جامع به منظور کمک به خسارت دیدگان حوادث آنی در تهران به تصویب رسید.

به گزارش سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران، برای ارائه لایحه جامعی به منظور کمک به خسارت دیدگان حوادث طبیعی در شهر تهران، در جریان برگزاری هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از بررسی طرح مذکور خاطرنشان کرد: این طرح بخشی از سند در دست تهیه کمیسیون نظارت شورا مبنی بر بررسی حقوقی و قانونی وظایف دستگاه‌های ذی‌مدخل در ارتباط با حوادث غیر‌مترقبه شهر تهران است.

وی در ادامه یاد آورشد: به دلیل سرگردانی شهروندان حادثه دیده طوفان در تهران، از کمیسیون نظارت و حقوقی شورا خواستیم تا پیش از ارائه طرح جامع اصلی، تکلیف خسارت حادثه دیدگان و نحوه کمک رسانی به آنها هرچه سریعتر تعیین و مشخص شود. بنابراین طرح فوق تنها برشی از آن طرح جامعی است که کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در آینده ارئه خواهد کرد.

پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ضمن تایید سخنان رییس شورا خاطرنشان کرد: این طرح با استفاده از نظرات دستگاه‌های ذی ربط در ستاد حوادث غیرمترقبه کشور تهیه شده است. در طرح اصلی که تهیه آن رو به اتمام است و مباحث بیمه‌ای و ایجاد صندوقی برای ذخیره سازی اعتبارات مورد نیاز در مواقع اضطراری نیز دیده شده است.

مهدی چمران-عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز گفت: تصویب چنین طرحی این تصور را به وجود نیاورد که از این پس شهرداری تهران، خسار‌ های احتمالی حوادث غیر مترقبه را پرداخت خواهد کرد؟ چرا که از نظر حقوقی، وظیفه‌ای برای پرداخت مالی به خسارت دیدگان حوادث غیرمترقبه ندارد، زیرا ستاد مستقر در وزارت کشور مسئول اصلی پرداخت خسارتهاست.

محمدمهدی تندگویان-عضو کمیسیون معماری و شهرسازی نیز پیشنهاد داد: در این طرح پرداخت خسارت برای درختانی که از بین می روند نیز در نظر گرفته شود.

وی در ادامه گفت: در جهت تشویق خفظ باغات، بهتر است تسهیلاتی را برای باغ داران و دارندگان فضاهای سبزی که در چنین حوادثی دچار خسارت می شوند در نظر گرفته شود.

بنابراین گزارش، در نهایت طرح مذکور به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

در ماده واحده طرح آمده است که «شهرداری تهران می بایست ظرف مدت 4 ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه با در نظر گرفتن وظایف و اعتبارات در نظر گرفته شده سازمان ذی ربط در حوادث غیر مترقبه کشور و سایر قوانین و مقررات، لایحه جامعی به منظور کمک به خسارت دیدگان حوادث طبیعی آنی در شهر تهران تهیه و به شورا ارائه کند.»

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما