شناسهٔ خبر: 9851656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رازینی در جمع خبرنگاران:

امتیاز قانون اساسی جمهوری اسلامی مجلس خبرگان، شورای نگهبان و نهاد رهبری است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امتیاز قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی برخورداری از مجلس خبرگان، شورای نگهبان و رهبری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام علی رازینی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بعدازظهر امروز ضمن حضوردر وزارت کشور برای ثبت نام در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در بین خبرنگاران حاضر شد و در خصوص نقش خبرگان در نظام جمهوری اسلامی گفت: در همه کشورها قانون اساسی محور و اساس تشکیلات آن کشور است.

 

وی با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی دارای ویژگی هایی متمایز نسبت به قوانین اساسی سایر کشورهاست افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئله رهبری و ولایت فقیه گنجانده شده این در حالی است که در سایر کشور هیچ ارتباطی بین قوا وجود ندارد و تمام قوا تابع قوه مجریه هستند.

 

حجت الاسلام رازینی ادامه داد: براین اساس قوه مجریه بر سایرقوا استیلا دارد اما در جمهوری اسلامی سه قوه تحت نظر ولی فقیه عمل می کنند و این امر در حقیقت رمز ماندگاری زمان چه در زمان معمار کبیر انقلاب و چه در زمان مقام معظم رهبری است.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تعیین رهبری در کشورها مکانیزم خاصی دارد و مردم مستقیما در انتخاب رهبر دخالت ندارند چون این امر از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم عادی قادر به تشخیص نیستند براین اساس افراد خبره ای که توان شناخت اعلم را دارند در این مسیر فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مسئله تعیین رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است و این معیار با موازین شرعی انطباق دارد تاکید کرد: روند عملکرد مجلس خبرگان کاملا هوشمندانه وآگاهانه است که افراد خبره بدون فشار احزاب و گروه ها براساس معیارهای شرعی و اسلامی رهبر را انتخاب می کنند و امتیاز قانون اساسی ما وجود مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و جایگاه رهبری و ولایت فقیه است.

 

وی هم چنین در خصوص بعد نظارتی مجلس خبرگان نیز گفت: شیوه انتخاب رهبر مطابق قانون اساسی متفاوت با انتخاب نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری است و انتخاب رهبر به عهده نهاد مجلس خبرگان است اما این به معنی نظارت بر کار رهبری و کنترل وی نیست و نظارت بر این نهاد به معنی نظارت بر نهادهای ذیربط همچون مجلس شورای اسلامی است و ریاست جمهوری در قانون اساسی تعریف نشده است.

نظر شما