شناسهٔ خبر: 9849752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تشریح نیم روز اول ثبت نام پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری

ثبت نام سه نفر از اعضای فعلی مجلس خبرگان

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام علی رازینی، آیت الله احمد خاتمی و حجت الاسلام محمدتقی واعظی ۳ نفر از اعضای فعلی خبرگان در روز اول ثبت نام پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، همزمان با آغاز اولین روز از ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در وزارت کشور امروز 26 آذر از حوزه انتخابیه کرمان، تهران، آذربایجان غربی، اصفهان برای ثبت نام در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کردند.

 

بنا بر این گزارش، ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه 28 آذر به مدت 7 روز تا 4 دی ماه ادامه دارد.

 

همچنین ثبت نام در طول روزهای یادشده از ساعت 8 صبح تا 16 و 30 خواهد بود و ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از امروز 26 آذر به مدت 7 روز تا تاریخ دوم دی ماه ادامه دارد.

 

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام امان الله علیمرادی بردسیری به عنوان نخستین داوطلب به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد و پس از آن سیدمهدی دریاباری از حوزه انتخابیه تهران و احمدی از حوزه انتخابیه اصفهان به عنوان نفرات بعدی در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.

 

بنا بر این گزارش، آیت الله سیدمحسن موسوی تبریزی به عنوان چندمین نفر از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه آذربایجان غربی برای ثبت نام در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافت.

 

این داوطلب ثبت نام در مجلس خبرگان رهبری در سوابق مدیریتی و اجرایی خود نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی، نماینده امام در مشهد، خوزستان و آذربایجان غربی و همچنین نماینده رهبری در دانشگاه شهید بهشتی را در سوابق خود دارد. وی داماد آیت الله نوری همدانی است و ساکن نجف می باشد.  

 

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام سیدمحسن سعیدی گلپایگانی از استان ایلام به عنوان استاد حوزه دانشگاه از دیگر داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.

 

سیدرضا ربیعی از حوزه انتخابیه تهران متولد 1339 نیز از دیگر داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود.

 

این داوطلب انتخابات مجلس خبرگان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه به حزب اصولگرا یا اصلاح طلب نزدیک تر هستید، گفت: به خدا سعی می کنیم نزدیک تر باشیم.

 

این داوطلب انتخابات مجلس خبرگان بازرسی امور تبلیغات استان مازندران و ریاست امور مساجد ناحیه جنوب را در چند سال اخیر در پرونده سوابق خود دارد.

 

همچنین اولین زن کاندیدای خبرگان رهبری به عنوان عصمت سوادی با مدرک دکترای فقه و حقوق و استاد دانشگاه آزاد برای ثبت نام در این دوره از انتخابات خبرگان رهبری به وزارت کشور مراجعه کرد.

 

این داوطلب ثبت نام در مجلس خبرگان معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی را در سوابق مدیریتی خود دارد. 

 

بنا بر این گزارش، آیت الله سیدابوالفضل میرمحمدی، 92 ساله از حوزه انتخابیه تهران نیز از دیگر داوطلبان ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان بود که امروز به ستاد انتخابات وزارت کشور برای ثبت نام مراجعه کرد.

 

این داوطلب ثبت نام در انتخابات خبرگان عضویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رییس دانشکده الهیات و عضو شورای عالی قضایی در دهه اول انقلاب را در سابقه اجرایی خود دارد.

 

حجت الاسلام سیدمجتبی آیت اللهی نیز روحانی جوانی بود که برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد و با خوشرویی با خبرنگاران به گپ و گفت پرداخت.

 

آیت الله ذکرالله احمدی از دیگر داوطلبان ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان بود. وی متولد 1328 است که به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کرد. این داوطلب دوره سوم نمایندگی خبرگان، قاضی عالی دیوان عالی کشور و رییس دادگستری چند استان را در پرونده اجرایی خود دارد.

 

وی در مورد اینکه گرایش اش اصولگرا یا اصلاح طلب است، گفت: کسانی که برای خبرگان کاندید می شوند مشخص است که چه گرایشی باید داشته باشند.

 

سیدمهدی دریابانی و حجت الاسلام محمد غیاثی و همچنین آیت الله سیداحمد خاتمی از حوزه انتخابیه کرمان از دیگر داوطلبان شرکت در ثبت نام پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان بودند که به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کردند.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام محمدتقی واعظی از اعضای فعلی خبرگان و حجت الاسلام علی رازینی معاون قوه قضاییه از حوزه انتخابیه همدان از دیگر داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری هستند.

 

بنا بر این گزارش، طبق اعلام ستاد انتخابات کشور تا ساعت 11 و 20 دقیقه 52 نفر برای ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان به وزارت کشور مراجعه کرده اند.

 

نظر شما