شناسهٔ خبر: 9849629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان همدان: آموزش در انتخابات سرمایه است

همدان - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان همدان آموزش در انتخابات را نه هزینه بلکه سرمایه ای برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات دانست.

صاحب‌خبر -

محمد ابراهیم الهی تبار روز پنجشنبه در همایش آموزشی توجیهی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ویژه کارشناسان انتخابات فرمانداریها و بخشداریهای استان، گفت: بحث آموزش باید جدی گرفته شود چون عوامل اگر خوب آموزش دیده و توجیه شوند، در برگزاری انتخابات مشکلی پیش نمی آید.
وی افزود: براساس سیاستهای وزارت کشور، دوره های آموزشی طبق برنامه ریزی برگزار می شود و در این دوره ها تمامی عوامل باید بخوبی با کار و وظایف خود در انتخابات آشنا شوند.
رئیس ستاد انتخابات استان اضافه کرد: کارشناسان انتخابات زحمات عمده انتخابات را بر دوش دارند بنابراین باید از همه لحاظ آمادگی کامل داشته باشند.
الهی تبار گفت: مراحل برگزاری انتخابات تعریف شده و ساده است اما حواشی آن و مسائلی که ممکن است در زمانبندی ها بوجود بیاید، تیزهوشی و ذکاوت خاصی را می طلبد و انتخابات را از حساسیت خاصی برخوردار کرده است.
در این جلسه مربیان ستاد انتخابات استان به آموزش قانون انتخابات به کارشناسان انتخابات فرمانداری ها و بخشداری ها پرداختند.
استان همدان با بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت و داشتن 9 شهرستان، با هفت حوزه انتخابیه تعداد 9 کرسی مجلس شورای اسلامی و دو کرسی مجلس خبرگان رهبری را در اختیار دارد.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان اسفند ماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
7526/6993

نظر شما