شناسهٔ خبر: 9849223 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت‌الله کعبی:

مجلس خبرگان محل طرح دیدگاه‌های حزبی و جناحی نیست

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان محل جناح‌ها و احزاب و اختلاف سلیقه‌های ناشی از دیدگاه‌های حزبی و جناحی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل ستاد انتخابات شهرستان اهواز برای این دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

وی در حاشیه این مراسم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نقطه پیوند مردم و نظام اسلامی در بعد اسلامیت و جمهوریت نظام محقق می‌شود اظهار کرد: مجلس خبرگان نماد مردم سالاری اسلامی و محل تجمع مجتهدان متبحر و منتخب مردمی‌ است که اشراف و احاطه کامل بر علوم دینی به ویژه فقه دارند.

کعبی تصریح کرد: نمایندگان مجلس خبرگان برخوردار از عدالت و تقوا و همچنین دارای بینش سیاسی و اجتماعی، همچنین آشنا به مسائل روز و مسلط به اوضاع داخلی و بین المللی که در زمینه تعیین رهبری و تداوم صفات رهبری ایفای نقش می‌کنند، هستند.

وی با اشاره به فرموده امام راحل در ارتباط با اهمیت این مجلس گفت: مسئولیت مجلس خبرگان رهبری بالاترین مسئولیت‌هاست و در یک کلمه این مجلس تعیین کننده مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران است و مبنای قدرت در اسلام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس یکی از عرصه‌های ساخت قدرت است افزود: مجلس یکی از عرصه‌های ساخت قدرت توسط ملت است.

کعبی بیان کرد: مجلس خبرگان محل جناح‌ها و احزاب و اختلاف سلیقه‌های ناشی از دیدگاه‌های حزبی و جناحی نیست، ممکن است اعضای مجلس خبرگان در زمینه شرایط اوضاع داخلی و بین‌المللی دیدگاه‌های متفاوتی داشته باشند اما تصمیم هر کدام از اعضا بر اساس نظر کارشناسی و علمی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که فکر می‌کنند مجلس خبرگان باید در حد خواسته گروه‌ها و احزاب سیاسی تنزل پیدا کند در واقع جایگاه واقعی خبرگان را نشناخته‌اند، بنابراین مجلسی که تعیین کننده رهبر است نمی‌تواند یک مجلس جناحی و حزبی باشد.

انتهای پیام/ 72001/ج30/پو3002

http://fna.ir/3XORDA

نظر شما