شناسهٔ خبر: 9847080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت‌الله کعبی:

مجلس خبرگان جای جناح‌بازی نیست

اهواز - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: این مجلس جای جناح‌بازی نیست و کسانی که به دنبال چنین تفکری هستند جایگاه مجلس خبرگان رهبری را نشناخته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عباس کعبی صبح امروز پنج شنبه در حاشیه ثبت‌نام برای مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری نقطه پیوند مردم و نظام اسلامی در بعد اسلامیت و جمهوریت نظام است. نماد مردم‌سالاری اسلامی است و محل تجمع مجتهدان با نفوذ و منتخب مردمی که اشراف و احاطه بر علوم دینی به‌ویژه فقه و برخوردار از عدالت و تقوا دارند، است.

وی افزود: مجلس خبرگان شامل افرادی است که دارای بینش سیاسی و اجتماعی، آشنا به مسائل روز و مسلط به اوضاع داخلی و بین‌المللی است که در زمینه تعیین رهبری و تداوم صفات رهبری ایفای نقش می‌کنند.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: امام راحل فرمودند مسئولیت مجلس خبرگان رهبری بالاترین مسئولیت‌هاست و در یک کلمه این مجلس تعیین‌کننده مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران و مبنای قدرت در اسلام الهی است.

نماینده مردم خوزستان بیان کرد: مجلس خبرگان رهبری یکی از عرصه‌های ساخت قدرت توسط ملت در سطح کلان رهبری نظام است. مجلس خبرگان همان‌طور که از نامش پیداست خبره یعنی کارشناس است.

آیت‌الله کعبی بیان کرد: بنابراین اظهارنظری که در ذات این مجلس نهفته است صرفاً کارشناسی است و تصمیمی که در زمینه رهبری می‌گیرد، صرفاً کارشناسی است. از این منظر باید گفت که مجلس خبرگان رهبری نه قوه مقننه است و نه مجریه و قدرت اجرایی یا قانون‌گذاری در این مجلس وجود ندارد.

وی گفت: این مجلس جای جناح‌ها و احزاب و اختلاف‌سلیقه‌های ناشی از دیدگاه‌های حزبی و جناحی نیست. ممکن است اعضای مجلس خبرگان در زمینه شرایط اوضاع داخلی و بین‌المللی دیدگاه‌های مختلف داشته باشند اما تصمیم هر کدام از اعضا مبتنی بر کارشناس برتر مذهبی و علمی است و کسانی که فکر می‌کنند مجلس خبرگان باید تنزل پیدا کند و در حد خواسته‌های گروه‌ها و احزاب سیاسی پائین بیاید در واقع جایگاهش را نشناختند چون ولایت‌فقیه جناحی نیست؛ بنابراین مجلس خبرگان رهبری که تعیین‌کننده رهبر است هم نمی‌تواند یک مجلس جناحی و حزبی باشد.

آیت‌الله کعبی افزود: مجلس خبرگان با توجه به اینکه عضو مجلس سوم و چهارم آن هم بوده‌ام و به کارکرد آن آشنا هستم یک مجلس فعال، کارآمد، به‌روز و دارای اشراف کامل نسبت به اوضاع کلان داخلی و شرایط بین‌المللی و عرصه‌های تصمیم‌گیری راهبردهای بین‌المللی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این مجلس برخوردار از هیئت‌رئیسه، دبیرخانه و همچنین کمیسیون‌های مختلف سیاسی اجتماعی، حراست و پاسداری از ولایت‌فقیه، اصل ۱۰۸ قانون اساسی، اصل ۱۰۷ و ۱۰۹ قانون، اداری - مالی و تحقیق و بررسی است.

نظر شما