شناسهٔ خبر: 9848438 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مجلس خبرگان رهبری عرصه تصمیم گیری‌های راهبردی است

گروه سیاسی: آیت الله کعبی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری فعال، کارآمد، به روز و عرصه تصمیم گیری‌های راهبردی است، گفت: افرادی که فکر می‌کنند مجلس خبرگان رهبری در حد خواسته‌های جناح، گروه‌ها و احزاب سیاسی است جایگاه آن را نشناخته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت الله عباس کعبی صبح امروز پنجشنبه 26 آذرماه با حضور در ستاد انتخابات شهرستان اهواز برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

آیت الله کعبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری نماد مردم سالاری اسلامی است، گفت: این مجلس محل تجمع مجتهدان بانفوذ مردمی منتخب مردم هستند که اشراف و احاطه بر امور دینی به ویژه فقه و برخوردار از عدالت و تقوا و دارای بینش سیاسی و اجتماعی هستند.

این کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این افراد به مسائل روز آشنایی داشته و مسلط به مسائل داخلی و بین المللی در زمینه تداوم رهبری و ایفای صفات رهبری هستند.

وی عنوان کرد: براساس نظرات امام خمینی(ره) مسئولیت خبرگان رهبری بالاترین مسئولیت ها است و نقشی تعیین کننده در مشروعیت و مقبولیت نظام دارد.

آیت الله کعبی گفت: مردم از طریق انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری با اتکا به رای عمومی ملت قدرت ساخته می شود و یکی از زمینه های ساخت قدرت توسط ملت در سطح بسیار کلان رهبری این نظام الهی است.

این کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مجلس خبرگان رهبری تجمعی از کارشناسان برتر دینی و دارای برخوردار از اعتماد ملت و دارای نفوذ معنوی جهت تعیین رهبری است.

وی عنوان کرد: تصمیمی که در زمینه رهبری از سوی مجلس خبرگان رهبری گرفته می شود صرفا کارشناسی است.از این منظر باید گفت مجلس خبرگان رهبری چون قوه مقننه و مجریه نیست و قدرت اجرایی و یا تقنینی ندارد و جایگاه حزب و جناحی نیست. ممکن است اعضای مجلس خبرگان رهبری در زمینه اوضاع داخلی و بین المللی دیدگاه های متفاوتی داشته باشند اما تصمیم هرکدام از آحاد و اعضای مجلس خبرگان رهبری مبتنی بر کارشناسی برتر مذهبی و علمی است و افرادی که فکر می کنند مجلس خبرگان رهبری در حد خواسته های جناح، گروهها و احزاب سیاسی است جایگاه آن را نشناخته اند. چراکه رهبری و ولایت فقیه حزبی و جناحی نیست.

آیت الله کعبی افزود: مجلس خبرگان رهبری فعال، کارآمد، به روز در عرصه تصمیم گیری های راهبردی است.

نظر شما