شناسهٔ خبر: 9587354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ورود ۷۰۰ هزار زائر حسینی از پایانه مرزی مهران به کشور

خبرگزاری شبستان: استاندار ایلام از ورود حدود ۷۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از طریق پایانه مرزی مهران به کشور در روزهای اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، صبح امروز(14 آذر) در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، بابیان این مطلب، اظهار کرد: مرز و پایانه مرزی مهران در چند روز اخیر، ترافیک سنگین ولی روان و بازگشت حجم زیادی از زوار را تجربه می‌کند.

 

وی، بابیان اینکه زوار حسینی در طی دو هفته از مرز مهران به عازم زیارت عتبات عالیات و حضور در مراسم اربعین حسینی شدند، افزود: بیش از 60 درصد از زائران حسینی که به کربلای معلی سفرکرده بودن مرز مهران را برای بازگشت به کشور انتخاب کرده‌اند.

 

استاندار ایلام، با اشاره به اینکه تمام امکانات و خدمات لازم برای بازگشت زوار در پایانه و شهر مرزی مهران و همچنین در مسیرهای مختلف فراهم‌شده است، یادآور شد: در روزهای منتهی به ایام اربعین حسینی بیش از 85 هزار خودرو در پارکینگ‌های مختلف ورودی مهران، شهر مهران و پایانه مرزی مهران پارک شده بود.

مروارید، با اشاره به اینکه با بازگشت زائران حسینی بیش از 50 درصد پارکینگ‌های شهر مهران از خودرو تخلیه‌شده است، ابراز کرد: در راستای کار انتقال زائران بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس کار حمل‌ونقل زوار حسینی را از پایانه مرزی مهران به شهرهای مقصد را بر عهده‌دارند.

 

وی، با اشاره به اینکه در راستای انتقال زوار و تسهیل در تردد، چهاربانده کردن مسیر ایلام- مهران یک ضرورت است، یادآور شد: در حال حاضر تمام تمهیدات لازم برای اسکان، پذیرایی و انتقال زائران حسینی از پایانه مرزی مهران، شهر مهران، مسیر مهران به ایلام و خود شهر ایلام و سایر شهرستان‌ها فراهم‌شده است.

 

استاندار ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: در ایام اربعین حسینی بیش از یک‌میلیون و پانصد هزار نفر از سه مرز چزابه، شلمچه و مهران عازم زیارت عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شدند.

 

 

نظر شما