شناسهٔ خبر: 9575180 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصرف بیش از 17 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در مسیر تردد زائران حسینی در ایلام

ایلام - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام گفت: از ابتدای آذر تاکنون 17 میلیون و 520 هزار لیتر بنزین و نفت و گاز در جایگاه ها ثابت و سیار مستقر در جاده های درگیر تردد زائران اربعین حسینی این استان مصرف شده است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا چاغروندی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان مصرف بیش از هشت میلیون و 740 هزار لیتر بنزین، هشت میلیون و 520 هزار لیتر نفت و گاز و 260 هزار لیتر نیز بنزین سوپر بوده است.
وی اختلاف این میزان مصرف را نسبت به روزهای عادی بیش از دو برابر اعلام کرد و افزود: همچنین در این مدت بیش از 500 تن گاز مایع برای مصارف موکب های مستقر در مناطق مختلف استان توزیع شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام از جانمایی چهار جایگاه سیار عرضه سوخت در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی از ایلام به سمت مرز بین المللی مهران خبر داد و تاکید کرد: این چهار جایگاه سوخت رسانی هر کدام به ظرفیت 26 هزار لیتر بنزین و گازوییل هستند و برای هر کدام از این جایگاه ها نیز شش نفتکش با فرآورده تعیین شده که در صورت خالی شدن مخازن بسرعت سوخت مورد نیاز را به این جایگاه برسانند.
چاغروندی ادامه داد: در این مدت (یکم تا 12 آذر) بیش از 820 هزار لیتر گازوییل نیز در اختیار شرکت اتوبوس رانی تهران قرار گرفته است.
وی یادآور شد: در مسیر تردد زائران به سمت مهران نیز تمامی جایگاه های عرضه سوخت موجود تجهیز شده و کار ذ خیره سازی فرآورده های نفتی در این جایگاه ها نیز در سطح مطلوبی درحال انجام است و هیچ نگرانی در تامین فرآورده های نفتی برای تردد وسایل نقلیه زائران اربعین حسینی وجود ندارد .
پس از پایان آیین های اربعین تا صبح روز جمعه 700 هزار نفر از زائران اربعین حسینی از طریق مرز بین المللی مهران به کشور بازگشته اند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب ایلام این روزها به کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین های اربعین حسینی عتبات عالیات عراق تبدیل شده است.
براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور، در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چزابه به کشور عراق عزیمت کردند که از این تعداد 55 درصد از مرز مهران خارج شدند.
3032/9002/1352

نظر شما