شناسهٔ خبر: 9580237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار ایلام: حجم تردد زائران از مرز مهران به اوج خود رسیده است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: حجم تردد زائران ورودی از طریق مرز بین المللی مهران از روز گذشته به اوج خود رسیده است و به طور متوسط هر ساعت حدود هشت هزار نفر از این مرز وارد کشور می شوند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا مروارید شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مهران با بیان اینکه از چهار روز گذشته تا ظهر روزجمعه بیش از 750 هزار زائر از مرز مهران به کشور بازگشته اند، افزود: احتمال افزایش این تعداد زائر به 850 هزار نفر تا صبح روز شنبه (فردا) وجود دارد.
وی ادامه داد: از بامداد تا ظهر جمعه 171 هزار و 582 زائر از مرز مهران وارد کشور شدند که چندین برابر میزان ورود زائران از مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان است.
مروارید یادآور شد: پیش بینی می شود در مجموع و تا پایان زمان بازگشت زائران از عتبات عالیات بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر اربعین حسینی از طریق مرز مهران وارد کشور شوند.
استاندار ایلام تاکید کرد: تمامی مسئولان نهایت تلاش خود را انجام داده و تمامی امکانات را بسیج کرده اند تا زائران اباعبدالله الحسین(ع) در کمال آرامش و صحت و سلامت به شهرهای خود بازگردند.
مروارید با بیان اینکه موج ورود زائران به کشور از شنبه هفته آینده کاهش می یابد، از تمامی زائران خواست با صبر و حوصله و خودداری از عجله و شتاب، پلیس راه و راهور را در زمینه باز کردن گره های ترافیکی جاده های ارتباطی استان یاری کنند.
استاندار ایلام گفت: هم اکنون مهمترین مشکل در تردد زائران اربعین حسینی، ایجاد گره های ترافیکی بدلیل تکمیل نشدن طرح چهار بانده کردن جاده ایلام - مهران است که اجرای آن 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و امیدواریم هیات دولت اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح را تامین کند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب ایلام این روزها به کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین های اربعین حسینی عتبات عالیات عراق تبدیل شده است.
براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور، در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چذابه به کشور عراق عزیمت کردند که از این تعداد 55 درصد از مرز مهران خارج شدند.
6032/6119/9002/ 1539

نظر شما