شناسهٔ خبر: 9534832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مردم از مراجعه به مرز مهران خودداری کنند/ ۷۵ درصد زوار از مرز مهران به کشور برمی‌گردند

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، گفت: با توجه به حجم عظیم بازگشت زوار از کربلای معلی به کشور از طریق پایانه مرزی مهران، از مردم تقاضا می‌شود که از مراجعه به مرز مهران خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

حسین کلانتری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، صبح امروز(10 آذر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته طی دو هفته گذشته شاهد حضور چشمگیر، عاشقانه و ارزشمند زائران حسینی از سراسر کشور در مهران بوده‌ایم.

 

وی، بابیان اینکه در این مدت مردم ایران اسلامی و حتی از سایر کشورهای جهان به‌منظور شرکت در همایش اربعین حسینی مرز مهران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کردند، افزود: مردم استان ایلام و به‌ویژه شهر مهران با همکاری مسئولان استانی و کشوری پای‌کار بوده و در این ایام بار دیگر حماسه‌ای بزرگ خلق کردند.

 

مسئول کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین حسینی استان ایلام، با اشاره به موج بازگشت زائران حسینی از مرز مهران، گفت:  در حال حاضر تمام توان خود را برای استقبال و پذیرایی و انتقال زائران حسینی از مرز مهران به داخل کشور معطوف کرده‌ایم.

 

کلانتری، بابیان اینکه حدود 60 درصد از زائران از طرق مرز مهران به کربلای معلی سفرکرده‌اند، ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود که بین 70 تا 75 درصد زوار حسینی از مرز مهران به کشور بازگردند و بررسی‌های انجام‌شده نیز همین امر را نشان می‌دهد که حجم بازگشت زائران در مرز مهران بسیار سنگین است.

 

وی، بابیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت زوار از مرز مهران انجام‌شده است، یادآور شد: همه امکانات و ظرفیت‌ها برای بازگشت زوار در مرز مهران به‌ویژه در امر انتقال زوار به کار بسته‌شده و از مردم عزیز خواهشمندیم که در راستای سهولت بازگشت زائران از مراجعه به مرز مهران در زمینه خروج از کشور جدا خودداری کنند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، ابراز کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی که در پیش است، موج بازگشت زائران در مرز مهران بسیار زیاد است که باید در اسرع وقت کار انتقال این زائران از پایانه مرزی به شهرهای مقصد انجام شود و از مردم شهرستان‌های مختلف استان نیز تقاضامندیم که زمینه پذیرایی از زوار عزیز را فراهم کنند.

 

کلانتری، در پایان خاطرنشان کرد: مردم عزیز در زمینه عدم انجام ترددهای غیرضروری در مسیر ایلام به مهران همکاری لازم را به عمل‌آورند تا زمینه استقبال و ورود زائران و کار انتقال آنان به شهرهای مقصد در اسرع وقت انجام شود.

 

نظر شما