شناسهٔ خبر: 67675692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه کردستان:

ارتقای کیفیت آموزش عالی در دوران پساکرونا نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه کردستان گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، هنوز هم آثار منفی کرونا بر آموزش دانشگاه‌ها به طور کامل از بین نرفته است و جبران این خسارات و ارتقای کیفیت آموزش در دوران پساکرونا، نیازمند تلاش و برنامه‌ریزی دقیق مسئولان و متولیان امر آموزش عالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حامد قادرزاده شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه و برتر گروه‌های آموزشی دانشگاه کردستان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا ضربه سنگینی به نظام آموزشی کشور زد و جبران آن منوط به تلاش کادر آموزشی و همت دانشجویان است.

وی افزود: اساتید دانشگاه‌ها نقش مهمی در تربیت نسل آینده کشور دارند و باید از آنها به عنوان ارزشمندترین سرمایه‌های نظام آموزشی کشور تجلیل کرد.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به آمار نگران کننده شرکت کنندگان در آزمون سراسری، اضافه کرد: رقابت ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در آزمون سراسری در یک گروه و برای ۲۰ رشته بوده و این یعنی گروه‌های دیگر کم‌کم مخاطبان خود را از دست ‌داده‌اند که می‌تواند زمینه‌ساز چالش‌های بیشتری برای نظام آموزشی کشور باشد.

معاون آموزشی دانشگاه کردستان هم گفت: دانشگاه پیشرفت‌های خوبی در تمام زمینه‌ها داشته و اکنون در مقطع کارشناسی دارای ۶۵ رشته، در مقطع کارشناسی ارشد دارای ۱۲۴ رشته و در مقطع دکتری دارای ۴۴ رشته است و این پیشرفت‌های کمی و کیفی حاصل ۳۰ سال زحمات خانواده بزرگ دانشگاه کردستان است.

امین صادقی اضافه کرد: شاید پیشرفت کمی دانشگاه به دلیل برخی محدودیت‌ها امکان پذیر نباشد، پس باید تمرکز خود را بر روی پیشرفت کیفی دانشگاه بگذاریم و ارتقا کیفیت آموزشی دانشگاه در اولویت خواهد بود.

وی با اشاره به ایجاد نظم آموزشی در دانشگاه کردستان، افزود: ایجاد نظم آموزشی در دانشگاه‌ها و تدوین شیوه‌نامه‌های آموزشی جامع و کارآمد، از جمله چالش‌های مهمی است که سیستم آموزشی با آن روبرو است که برای رسیدن به این هدف، باید اقدامات مختلفی در سطوح مختلف انجام شود.

صادقی ادامه داد: وظیفه اصلی حوزه آموزشی دانشگاه‌ها، نظارت بر کیفیت و عملکرد آموزشی و رعایت نظم و انضباط و اجرای قوانین آموزشی توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان است.

وی با اشاره به راهکارهای ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه کردستان، گفت: بین‌المللی سازی و تلاش در راستای شناساندن ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه‌ها در حوزه آموزشی با کمک دیپلماسی علمی و توانمندسازی دانش‌آموختگان و شناسایی نخبگان و همچنین استفاده از فناوری‌های نوین از جمله راهکارهای ارتقای کیفیت آموزش است.

صادقی با بیان اینکه برای رسیدن به دانشگاه‌های نسل چهارم باید برنامه‌ریزی کرد، افزود: دانشگاه نسل چهارم باید در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی باشد و این دانشگاه‌ها به طور فعال در حل مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی جوامع خود مشارکت می‌کنند.

ارتقای کیفیت آموزش عالی در دوران پساکرونا نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است

در پایان این مراسم نیز از سرآمدان برتر آموزشی دانشگاه کردستان تجلیل به عمل آمد.

نظر شما