شناسهٔ خبر: 9498645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بیش از ۷۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای خوزستان عازم کربلا شدند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل حچ و زیارت استان خوزستان، اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان گذشته و عزام کربلای معلی شده اند.

صاحب‌خبر -

ناصر حویزاوی مدیرکل حچ و زیارت استان خوزستان، با اشاره به فعال بودن دو مرز چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: تاکنون ۳۵۰ هزار نفر از مرز چذابه و بیش از ۳۵۰ هزار نفر نیز از مرز شلمچه و در مجموع بیش از 700 هزار زائر از این دو مرز به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا شده اند.

 

وی با بیان اینکه تردد زائران از مرزهای خوزستان روان است و ازدحامی وجود ندارد، افزود: بیشترین میزان تردد در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه هفته گذشته بوده و اکنون از میزان جمعیت خروجی از مرزها کاسته شده است.

 

حویزاوی، از امنیت کامل مرزها خبر داد و تصریح کرد: ۲۰ درصد زائران نیز در حال بازگشت به استان خوزستان هستند که تدارکات لازم برای پذیرایی و ارائه خدمات مطلوب به آنان و همچنین جابجایی آنان به شهرهای مبدا انجام می شود.

 

وی همچنین در خصوص حادثه تصادف زائران ایرانی، بیان کرد: این تصادف در مسیر بعد از مرز چذابه در خاک عراق و در نزدیکی شهر العماره رخ داده به طوری که دو مینی ‌بوس حامل زائران ایرانی و غیرایرانی با هم برخورد می کنند و 11 زائر ایرانی مجروح می شوند.

 

مدیرکل حچ و زیارت استان خوزستان، خاطر نشان کرد: هیچ آماری از فوتی های این تصادف در دست نیست و بعد از دریافت اجساد آمار اعلام می شود.

 

وی در خصوص الزام همراه داشتن ویزا و گذرنامه برای زائران نیز اضافه کرد: همچنان همراه داشتن گذرنامه و ویزا الزامی است و عبور از مرز بدون ویزا و گذرنامه به هیچ وجه امکانپذیر نیست.

 

بر اساس آمار اعلام شده سال گذشته بیش از 580 هزار زائر از مرزهای خوزستان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم عتبات عالیات شدند و پیش بینی شده امسال این رقم به یک میلیون و 200 هزار نفر افزایش یابد.

 

نظر شما