شناسهٔ خبر: 9472530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تردد زائران ابعین از مرز شلمچه و چذابه روان است

خبرگزاری شبستان: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور، از تردد روان زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه و چذابه خبر داد و اظهار داشت: امسال تسهیلات بهتری به زائران ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، سردار اسکندر مؤمنی، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور، امروز(7 آذر) در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه، در جمع خبرنگاران گفت: در بازدیدی که از مرزهای کشور به سمت عراق صورت گرفت نشان می دهد که تردد زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه و چذابه روان تر از مرز مهران است.

 

وی با بیان اینکه امسال تسهیلات بهتری به زائران ارائه شده است، تصریح کرد: تردد زائران اربعین حسینی از مرز مهران بیشتر از مرز چذابه و شلمچه است و نکته ای حائز اهمیت این است که هیچ زائری نمی تواند بدون داشتن گذرنامه و ویزا وارد خاک عراق شود.

 

وی با اشاره به اینکه امان همه دستگاه ها برای خدمات رسانی به زائران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، افزود: نیروی انتظامی نیز در بحث ترافیکی، امنیتی و انتظامی در کنار سایر دستگاه ها همه توان خود را به کار گرفته است.

 

سردار مؤمنی، با بیان اینکه از امروز صدور ویزای اربعین از سوی کشور عراق به روز شده است، عنوان کرد: تعدادی از زائران که البته زیاد نبودند بدون ویزا به مرز مراجعه کردند که آنها را برای اخذ ویزا به شهرهای دیگر هدایت کردیم.

 

وی با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به عراق سفر کرده اند، اذعان داشت: اوج تردد زائران طی 2 روز گذشته بوده و برای برگشت زائران تدابیر لازم پیش‌ بینی‌ شده است.

 

نظر شما