شناسهٔ خبر: 9495066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت 500 جوان هیاتی در پذیرایی از زائران / استقرار 80 مبلغ در مرز مهران

ایلام - ایرنا - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام از مشارکت 500 جوان عضو هیات های مذهبی این استان در مرز مهران برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حشمت الله رستمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در قالب بیش از 80 هیات مذهبی با برپایی ایستگاه های صلوتی در مسیر تردد زائران در مرز استقرار و در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه بیش از 300 میلیون ریال برای ارایه خدمات به زائران به این هیات ها کمک مالی از سوی این نهاد پرداخت شده است، ادامه داد: این افراد از هفته گذشته فعالیت خود را آغاز و تا زمان حضور زائران در مرز فعالیت شان ادامه داردخواهد داشت.
وی همچنین از اعزام 80 مبلغ دینی به مرز مهران خبر داد و گفت: این تعداد مبلغ در موکب های مستقر در مرز حضور یافته و آماده پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی زائران هستند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی ایلام همچنین از توزیع بسته های فرهنگی به تعداد پنج هزار بسته شامل ادعیه، زیارت عاشورا، راهنمای سفر و چفیه بین زائران در مرز مهران خبر داد.
به گفته وی، علاوه بر این 50 بنر مرتبط با موضوع های دینی در مسیر تردد زائران توسط این اداره کل نصب شده است.
مرز بین المللی مهران،از مهمترین کانون های تردد زائر و صادرات کالا به کشور عراق است و بر اساس اعلام مسئولان امسال بخش عمده ایی از زائران ایرانی برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین از طریق این مرز به عتبات عالیات مشرف خواهند شد.
بیش از 650 هزار نفر زائر در چند روز گذشته از طریق مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام برای شرکت در آیین اربعین حسینی به عراق عزیمت کرده اند.
سال گذشته نیز در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از پایانه مرزی مهران تردد کردند و پیش بینی می شود این تعداد امسال به دو میلیون نفر افزایش یابد.
7171/6034/

نظر شما