شناسهٔ خبر: 9460580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمازخانه های مدارس استان ایلام آماده اسکان زائران اربعین است

ایلام - ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش ایلام از آمادگی این اداره کل برای اسکان زائران اربعین حسینی در نمازخانه های مدارس خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی بیرانوندی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین و افزایش حجم تردد زائران، نمازخانه مدارس شهرهای سرابله، مهران، ایلام و ایوان برای اسکان آماده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این همه مراکز رفاهی وابسته به آموزش و پرورش نظیر باشگاه فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم در شهرستان های مهران، دهلران، ملکشاهی و ایلام برای اسکان زائران مهیا شده اند.
بیرانوندی گفت: این اداره کل از آمادگی کامل برای اسکان زائران اربعین برخوردار است و در این زمینه تمامی امکانات آموزش و پرورش مرکز استان و شهرستان مهران برای اسکان بکارگیری می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام تاکید کرد: اگر چه هدف این سازمان جلوگیری از تعطیلی مدارس برای عدم ضربه به آموزش و درس دانش آموزان است ولی بدلیل نیاز به اسکان مدارس شهر مهران این هفته تعطیل شدند.
وی با اشاره به اینکه مدارس مهران پارسال به علت اسکان زائران دچار آسیب هایی در فضای سرویس های بهداشتی و کلاسی شدند، گفت: امسال سعی می شود در این زمینه با نظارت بیشتری اسکان انجام شود.
بیرانوندی با بیان این که پارسال این اداره کل یکی از اعضای فعال ستاد اربعین بود، افزود: آموزش و پرورش در کنار سایر دستگاه های اجرایی استان با استفاده از ظرفیت های موجود خود در حوزه اسکان و پذیرایی در خدمت زائران اربعین حسینی است.
مرز بین المللی و پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام، مهمترین مسیر تردد زائران به عتبات عالیات عراق است و در ماه های محرم و صفر به ویژه اربعین سال گذشته کانون اصلی و مهم تردد عزاداران سوگوار حسینی بود.
بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار حسینی اربعین پارسال برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از راه مرز بین المللی مهران به کشور عراق سفر کردند، پیش بینی می شود، این میزان در اربعین امسال به دو برابر افزایش یابد.
7171/9002

نظر شما