شناسهٔ خبر: 9450253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

20 تیم امداد اضطراری هلال احمر در مرز مهران مستقر شد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از استقرار 20 تیم اضطراری امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مرز مهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد سلیمانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد تیم به همراه 20 دستگاه آمبولانس و تجهیزات کامل امدادی از هلال احمر در مرز مهران مستقر هستند تا در صورت بروز حوادث برای زائران ایرانی اربعین در خاک عراق برای امدادرسانی وارد این کشور شوند.
وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که حوادث رانندگی در خاک ایران برای زائران رخ دهد نیز از طریق تیم های امدادی این جمعیت که شامل 25 تیم امداد جاده ای و 20 تیم امداد موتوری است، خدمات لازم ارائه خواهد شد.
سلیمانی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی حجم تردد بالای زائران در نقاط مختلف این استان، پایگاه های امدادی جمعیت هلال احمر در جاده های دهلران، دره شهر، ملکشاهی، شباب، قلاجه و مهران نیز تا پایان آیین اربعین مستقر هستند.
وی با اشاره به استقرار تیم های امداد موتوری هلال احمر در پایانه مرزی مهران افزود: این تیم ها با هدف سهولت در امداد رسانی علاوه بر پایگاه های امداد جاده ای در مرز مهران مستقر و به زائران خدمات ارائه می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام یادآور شد: افزون بر این تیم های امدادی، بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در پایانه مرزی مهران مستقر است تا در صورت نیاز نسبت به ارائه خدمات امداد هوایی اقدام شود.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام کانون اصلی و مهم تردد زوار سوگوار حسینی به عتبات عالیات است سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به کشور عراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این میزان اربعین امسال تا دو میلیون نفر افزایش یابد.
7171/9002/1772

نظر شما