شناسهٔ خبر: 9418785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر کوتاه از حوزه اربعین حسینی

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی ایلام گفت: بیمارستان تخصصی صحرایی شبانه روزی بسیج جامعه پزشکی استان ایلام از فردا در پایانه مرزی مهران دایر می شود.

صاحب‌خبر -

ساسان زمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بیمارستان به مدت 15 روز برای ارائه خدمات پزشکی، دارویی و آموزشی به زائران برپا می شود.
وی افزود: این بیمارستان از قسمت های داخلی، عفونی، زنان و زایمان، پزشک عمومی، تزریقات و پانسمان زنان وآقایان و داروخانه تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این خدمات به صورت رایگان و 24 ساعته است ادامه داد: 2 هزار میلیارد ریال دارو از سوی بسیج جامعه پزشکی جهت ارائه به بیماران این بیمارستان تامین شده است.
این بیمارستان با همت بسیج جامعه پزشکی کشور، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی استان، بسیج جامعه پزشکی ایلام و کرمانشاه برپا می شود.

** زائران برای اسکان به اردوگاه پایانه مرزی مهران مراجعه کنند
زائران برای اسکان در اردوگاه های دولتی و صلواتی به پایانه مرزی مهران مراجعه کنند.
با همت سپاه استان ارودگاهی با استعداد پذیرش هفت هزار نفر در پایانه مرزی مهران ایجاد شده است که در طول شبانه روز پذیرای خیل زیادی از زوار است و با توجه به توقف اندک زائران در این اردوگاه، چادرهای اسکان موقت اردوگاه ظرفیت پذیرش سهم زیادی از آنها را دارد.
زائران بهتر است برای اقامت در مهران به این اردوگاه واقع در پایانه مرزی مراجعه کنند و در صورت تمایل به اقامت در شهر مهران به مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج، تکایاف حسینه ها و نیز اقامت گاه ها و مهمان پذیرهای ادارت مراجعه کنند.
به گزارش خبرنگاران اعزامی خبرگزاری ایرنا در مصاحبه با برخی از زائران، این افراد از کمبود جایگاه اسکان و پر بودن ظرفیت اردوگاه های پایانه مرزی گله مند بودند و اذعان داشتند که مجبور به اقامت در منازل شخصی و پرداخت اجاره بهای گزاف شده اند.

** مردم در راه اندازی ایستگاه های صلواتی اربعین با پلیس هماهنگی کنند
فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه هدف همه ما خدمت به زائران اربعین حسینی است، گفت: مردم در راه اندازی ایستگاه های صلواتی با پلیس هماهنگی کنند.
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس استان ایلام، سردار علی دولتی اظهار کرد: یکی از چالش های اربعین سال قبل، عدم نظارت بر جانمایی ایستگاه های صلواتی در مسیر زائران اربعین حسینی بود که مشکلاتی را برای مردم و پلیس ایجاد می کرد.
وی افزود: امسال با یاری خداوند تعامل مناسبی بین نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها ایجاد شده و همه دستگاه ها در راستای خدمت به زائران اربعین حسینی در راستای ارائه خدمات رفاهی و انتظامی به زائران در حال تلاش و تکاپو هستند.
دولتی با اشاره به تشکیل کمیته مشارکت های مردمی، ادامه داد: این کمیته به زائران هم در داخل کشور و هم در کشور عراق کمک رسانی می کند، لذا از شهروندان کمک ها و نذورات خود را به این کمیته تحویل دهند تا با مدیریت صحیح و به بهترین نحو از زائران پذیرایی شود.
وی به راه اندازی ایستگاه های پلیس در جاده های منتهی به پایانه مرزی مهران اشاره کرد و گفت: امسال با جانمایی های که صورت گرفته ایستگاه های پلیس را در مناطقی مستقر شده و نیروی پلیس علاوه بر محل در ایستگاه های صلواتی نیز حضور دارند.
فرمانده انتظامی استان ایلام به مسافران و زائران اربعین حسینی، توصیه کرد: در کشور عراق مقررات مربوط به آن کشور را رعایت و از تردد در مناطق ممنوعه خودداری کنند و پس از ورود به شهر مهران، خودروهای خود را در توقفگاه های تعیین شده، پارک کنند و با توجه به کوهستانی بودن منطقه علاوه بر رعایت سرعت مطمئنه، زنجیر چرخ و سایر وسایل جانبی را به همراه داشته باشند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام کانون اصلی و مهم تردد زوار سوگوار حسینی به عتبات عالیات عراق است. سال گذشته در روزهای منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائرعزادار برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به کشورعراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این میزان اربعین امسال به دو میلیون نفر افزایش یابد.

**کاروان خادمین زائران اربعین دهلران عازم مرز مهران شد
فرماندار دهلران گفت: کاروان خادمین زائران اربعین این شهرستان برای ارایه خدمات و پذیرایی عازم مهران شد.
امیدعلی سبزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این کاروان در پایانه مرزی مهران با ایجاد موکب تا پایان اربعین به زائران خدمات ارائه می کند.
وی گفت: این کاروان 8 نفره با ایجاد و برپایی چادرهای پذیرایی از زائران بصورت شبانه روز مشغول به خدمت خواهد شد.
فرماندار دهلران افزود:با این کاروان که به همت فرمانداری و شرکت نفت و گاز غرب آماده ارائه خدمات به زائران در مرز مهران است نیروهای امدادی هلال احمر دهلران نیز حضور دارند.
سبزی از برپایی چادرهای پذیرایی از زائران اربعین در ورودی شهر دهلران خبر داد و افزود: در این مکان که زیرساخت های آن نیز فراهم است مردم و مسئولان آماده پذیرایی از زائرانی است که از شهر دهلران عبور و مرور می کنند.
وی تصریح کرد: شهرداری دهلران، نیروهای سپاه، هلال احمر، بهداشت و درمان و مردم با برپایی چادرهایی آماده هستند تا بصورت رایگان خدمات به زائران را انجام دهند.
فرماندار دهلران با اشاره به عبور 25 درصد زائران اربعین عازم مهران از این شهرستان گفت:با همت دستگاه های اجرایی شهرستان، برپایی چادرها و پارکینگ و محل پذیرایی از آنها در این مکان مهیا می باشد.
سبزی بر ضرورت بسیج امکانات و استفاده از همه ظرفیت ها در بخش های اسکان، تغذیه، ترابری، بهداشت و درمان و اهتمام همه اعضای مرتبط در خدمات دهی بیشتر به زائرین حسینی تاکید کرد.
7172/7175/6034

نظر شما