شناسهٔ خبر: 9441668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

15 میلیارد ریال برای خدمت رسانی به زائران پایانه مهران اختصاص یافت

ایرنا

صاحب‌خبر -

نماینده استان معین ایلام روز پنجشنبه به خبرنگار اعزامی ایرنا مستقر در پایانه مرزی مهران گفت: این خدمات بر اساس نشست استاندار استان مرکزی با استاندار ایلام صورت گرفت که در این نشست استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام انتخاب شد.
حسن قربانی افزود: پس از بازدیدها و نیازسنجی هایی که کارشناسان دستگاه های مختلف استان مرکزی از حوزه خدمات رسانی و بخش زیرساخت شهرستان مهران انجام دادند، نیازها سنجیده و بر اساس آن اقدام لازم انجام شد.
قربانی که مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استان مرکزی است، اضافه کرد: تجهیز روشنایی توقفگاه اربعین، اختصاص 30 دستگاه اتوبوس برای حمل زائران، اعزام سه گروه کادر پزشکی، ایجاد زیرساخت و آسفالت جاده پل زائر تا پایانه مرزی و مرمت این مسیر با استفاده از لودر و غلتک از این اقدام هاست.
قربانی افزود: اصلاح و رفع 50 درصد نقص روشنایی سطح شهر و جاده مهران، تامین تجهیزات مورد نیاز برخی مسیرها، ایجاد سه پایگاه بهداشتی و درمانی سرپایی، اختصاص یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج دستگاه آمبولانس، سه دستگاه کامیون و پنج دستگاه ادوات آتش نشانی و همچنین اعزام سه گروه شبانه روزی خدمات شهری از دیگر خدمات این استان به زائران اربعین حسینی در شهرستان مهران است.
اداره اوقاف استان مرکزی با ایجاد یک پایگاه سیار در مسیر، روزانه برای 500 نفر از زائران غذا تهیه می کند.
مرز بین المللی مهران به دلیل کوتاهی مسافت و برخورداری از امنیت یکی از کانون های پر رفت و آمد زائران عتبات عالیات به شمار می رود به طوری که در ایام منتهی به اربعین حسینی پارسال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز گذر کردند.
1995/7172/9002/1961

نظر شما