شناسهٔ خبر: 9414701 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سی.ان.ان: پوتین مجازات های اقتصادی برای ترکیه در نظر می گیرد

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت، تحلیلگران در پی ساقط کردن یک فروند جنگنده روسیه توسط ترکیه بر این باورند که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در درازمدت مجازات های اقتصادی علیه آنکارا به کار خواهد بست.

صاحب‌خبر -

'دیوید رود' (David Rohde) تحلیلگر این شبکه خبری در پاسخ به اینکه پیامدهای جدی که پوتین از آن به سبب ساقط کردن جنگنده روسی هشدار داده است، چیست و چگونه اجرا می شود، با گفتن اینکه 'گسترش ابعاد درگیری بسیار خطرناک خواهد بود'، افزود: این نخستین بار است که یکی از اعضای ناتو یک فروند جنگنده روسیه را ساقط می کند. پوتین ممکن است به افزایش و گسترش حضور نظامی و افزودن بر ناوگان نظامی هوایی در سوریه مبادرت ورزد.
وی گفت: پوتین با این کار به حمایت بیشتر از دولت اسد (رئیس جمهوری سوریه) می پردازد که این امر اردوغان (رئیس جمهوری) ترکیه را که خواهان کنار رفتن فوری اسد از قدرت است، سرافکنده خواهد کرد.
رود ادامه داد: پوتین ممکن است مشکلات اقتصادی و بویژه انرژی و افزایش بهای گاز را در درازمدت برای آنچه که ترکیه در ساقط کردن جنگنده روسیه مرتکب شده است، ایجاد کند.
شبکه تلویزیونی فرانس 24 در مورد اقدام مسکو در مقابل حرکت ترکیه در ساقط کردن یک فرونده جنگنده روسی گزارش داد که پوتین ممکن است به مجازات های اقتصادی مانند قطع آمد و شد جهانگرادن روسیه به ترکیه که برای آنکارا بسیار سود آور است، مبادرت ورزد.
یک فروند جنگنده سوخو 24 روسیه دیروز سه شنبه توسط ترکیه هدف قرارگرفت و در خاک سوریه سقوط کرد.
پوتین دیروز سه شنبه در دیدار با شاه اردن و در واکنش به این رویداد با گفتن اینکه 'همدستان تروریست ها از پشت خنجر زدند'، گفت: ساقط کردن هواپیمای روسی پیامدهای جدی در روابط با ترکیه خواهد داشت.
اروپام **1302**1561**1479

نظر شما