شناسهٔ خبر: 9348000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

کنسولگری عراق در ايلام فقط ويزای گروهی صادر می کند

مهر

صاحب‌خبر -

کراپ‌شده - مرز مهران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی حج و زیارت ایلام، حسن نيک روش اظهار داشت: به هيچ عنوان ويزای انفرادی برای زوار جهت سفر به عتبات عاليات در اين دفتر صادر نمی شود و متقاضيان بايد در گروه های حداقل پنج نفره درخواست ويزا کنند.

وی افزود: از اوايل هفته گذشته و همزمان با آغاز بکار دفتر کنسولگری موقت عراق در ايلام تاکنون يک هزار و ۲۰۰ ويزای گروهی براي زوار متقاضی شرکت در آیین اربعين حسينی صادر شده است.

نيک روش تاکيد کرد: برخی از مردم بر اين باورند که همانند سال گذشته می توانند با ارائه کارت ملی بدون داشتن گذرنامه و ويزای عراق به کربلای معلی بروند که اين تصور درست نيست چون زائران برای خروج از کشور بايد گذرنامه و ويزا همراه داشته باشند در غير اين صورت از خروج آنها جلوگيری می شود.

وی يادآور شد: نرخ ويزا برای هر نفر ۳۰ دلار است و زوار می توانند به صورت گروه های پنج تا ۱۰ نفره و حتی ۲۰ نفره نسبت به ارائه تقاضای ويزا برای سفر به عراق از طريق نمايندگی های کنسولی عراق در کشورمان از جمله در ايلام اقدام کنند.

معاون حج و زيارت استان ايلام در خاتمه با اشاره به اينکه صدور ويزا در نمايندگی کنسولی عراق در ايلام تا ۹ آذر ماه جاری ادامه دارد، گفت: زائران اربعين حسينی براي خروج از کشور حتما بايد به صورت گروهی از مرز مهران خارج شوند ولی در زمان بازگشت نيازی به حضور گروهی آنها برای ورود به کشور نيست.

نظر شما