شناسهٔ خبر: 67666834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تامین امنیت ایران در سکوت خبری؛

از بیانات مهم رهبرانقلاب تا بیانیه جدید وزارت اطلاعات/ چشم طمع دشمنان بعد از شهادت رئیس جمهور چگونه کور شد؟

عمق فرمایشات رهبری معظم انقلاب در موفقیت ملت ایران در حفظ آرامش کشور و ثبات شرایط در آزمون روزهای پس از شهادت رئیس جمهور از بیانیه روز گذشته وزارت اطلاعات بیشتر مشخص می‌شود چراکه بدخوهان بلافاصله برای ایجاد ناامنی گسترده دست به کار شده بودند.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: سی‌ام اردیبهشت روزی بود که خبر حادثه برای بالگرد رئیس جمهور منتشر شد اما از جزئیات حادثه خبر دقیقی وجود نداشت.

رهبر انقلاب همان شب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند و همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند.

ایشان افزودند: امیدواریم خداوند متعال نعمت خدمت‌گزاری رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان را از کشور سلب نکند اما مردم عزیز مطمئن باشند مسئولین با جدیت چند برابری مشغول کارهای خود هستند و ما هم توصیه‌هایی را که لازم بوده، به آنها کرده‌ایم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

ایشان افزودند: ان‌شاءالله همه کارها اعم از امنیت کشور و امنیت مرزها و امور مربوط به قوه مجریه مرتب و منظم انجام خواهد شد و پیش خواهد رفت.

دو هفته رهبر انقلاب در جریان سخنرانی روز رحلت امام به بحث امنیت پس از شهادت رئیس جمهور اشاره کردند و گفتند: «مطلب دیگر هم که آن هم مهم است، این است که کشور با [وجود] از دست دادن رئیس‌جمهور توانست آرامش و امنیّت خود را به طور کامل حفظ کند».

عمق فرمایشات رهبری معظم انقلاب در موفقیت ملت ایران در حفظ آرامش کشور و ثبات شرایط در آزمون روزهای پس از شهادت رئیس جمهور از بیانیه روز گذشته وزارت اطلاعات بیشتر مشخص می‌شود چراکه بدخوهان بلافاصله برای ایجاد ناامنی گسترده دست به کار شده بودند.

در بیانیه‌ مهم وزارت اطلاعات ضمن تشریح جزئیات ضربه به تروریست‌های تکفیری، اعم از بازداشت و کشتن تروریست‌ها درون و بیرون مرزهای کشور، اعلام شد که واحد ضدتروریسم این وزارتخانه از اول خرداد تا ۱۵ تیرماه سال‌جاری، در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها، ۷۹ ضربه به آنان وارد کرده است.

اطلاعیه وزارت اطلاعات، هرچند روی بخش ضدتروریسم این وزارتخانه تکیه دارد، اما جزئیات این اطلاعیه نشان دهنده اجرای یک عملیات گسترده و چندبعدی است. زیرا در این عملیات چندین گروه تروریستی در داخل کشور کشف و خنثی و حتی بمب‌های آماده و سلاح‌های آنان نیز ثبت و ضبط شد، ضمن اینکه پهنه این عملیات از مرزهای شرقی تا مرزهای غربی و مقابله با گروهک تروریستی منافقین را نیز شامل می‌شود.

همچنین گستره عملیات وزارت اطلاعات از مرزهای شرقی تا غربی کشور را شامل می‌شود و مرزهای غربی یعنی جایی که گروهک‌های تجزیه طلب، از فرصت‌های مختلف برای انجام عملیات ایذایی درون کشور استفاده کردند. در نهایت با هوشیاری وزارت اطلاعات و بخش ضدتروریسم آن، این عملیات‌ها، هم در مرزها و در کمین نیروهای اطلاعاتی، به کلی خنثی شد. گزارش وزارت اطلاعات که بیانگر مجاهدت چندین ماهه و رصد بی‌وقفه تحرکات تروریست‌ها در فضایی خارجی از مرزهای شرقی و غربی کشور است، حکایت بخشی از مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) است که منتشر و آشکار شده است.

افزایش خدعه تروریست‌ها پس از شهادت شهدای خدمت
وزارت اطلاعات در بیانیه خود با عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و با گرامیداشت یاد شهیدان خدمت، بویژه شهید مظلوم آیت‌الله دکتر رئیسی(ره) و تعظیم در برابر حماسه‌سازی مردم در انتخابات ریاست جمهوری، اظهارکرد: همزمان و در میدانی دیگر، عرصه‌ رویارویی مستقیم و مقتدرانه سربازان گمنام امام زمان(عج) با تروریست‌های اعزامی از سوی اردوگاه تکفیر و استکبار در جریان بود که در سکوت خبری سپری شد.

وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه این بیانیه برای آگاهی ولی نعمتان و نیز به منظور حفظ و استمرار هوشیاری در برابر اقدامات تروریستی احتمالی، صادر شده است، آمده است: تروریست‌های داعشی که در چهارچوب رویکرد کارفرمایان داعش ساز برای احیای جسد متعفّن تروریسم تکفیری، تحرکات خود در منطقه را افزایش داده بودند، بلافاصله پس از حادثه‌ جانسوز پرواز اردیبهشت، تلاش‌های مضاعفی برای ورود به کشور و انجام عملیات تروریستی در مراسم تشییع و مجالس بزرگداشت شهدای خدمت، سپس برای انجام اقدامات خرابکارانه در دو مرحله انتخابات، در سراسر کشور را آغاز کردند.

79 ضربه و کشف 9 بمب آماده
این اطلاعیه اضافه کرد: واحد ضدّتروریسم این وزارتخانه صرفاً در بازه زمانی اول خرداد ماه گذشته تا ۱۵ تیر ماه جاری با شناسایی هسته‌های متعدد گروهکی و ۷۹ مورد رویارویی مستقیم و ضربه به آنها، ده‌ها نفر از عناصر تروریست و عوامل پشتیبانی و تأمین کنندگان سلاح و مهمات را دستگیر و ۵۶۰ قبضه انواع سلاح جنگی، ۴۱۸۹۵ فشنگ جنگی و تعداد ۹ بمب آماده و مقادیر قابل توجهی مواد پیش ساز بمب را کشف، خنثی و ضبط کرد.

بازداشت انتحاری‌ها
وزارت اطلاعات با بیان اینکه در سلسله عملیات انجام شده، علاوه بر شناسایی و بازداشت تروریست‌های تازه وارد، تعدادی از عناصر سابقه‌دار، که برای هدایت عملیات یا انجام عملیات انتحاری وارد کشور شده بودند نیز شناسایی و بازداشت شدند، اظهارکرد: حوزه‌های جغرافیایی اولویت دار برای انجام عملیات توسط تروریست‌های سفاک، عمدتاً استان‌های تهران، البرز، قزوین، خراسان رضوی، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر بودند.

در این اطلاعیه آمده است: تعدادی از عناصر تروریست قبل از ورود به کشور و در نوار مرزهای شرقی به کمین‌های از پیش تعبیه شده افتادند یا در تیراندازی‌های متقابل، به هلاکت رسیدند.

کشف محموله‌های سنگین گروهک‌های تجزیه طلب
وزارت اطلاعات در ادامه، به اقدامات انجام شده برای صیانت از امنیت مردم در مرزهای غربی اشاره و اظهارکرد: گروهک‌های تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق نیز خام اندیشانه، بهره‌برداری از شرایط را در دستور کار خود قرار دادند. از جمله اقدامات آنها ارسال یک محموله نظامی نیمه سنگین از طریق مرزهای شمال غرب کشور برای انجام عملیات بود که در کمین جان برکفان گمنام افتاده و پس از درگیری مسلحانه و تبادل آتش، کل محموله به صورت سالم در اختیار مدافعان امنیت ایران اسلامی قرار گرفت.

دستگیری شش هسته متصل به منافقین
این اطلاعیه اضافه کرد: در مقطع اشاره شده، دیگر گروهک‌های ضدانقلاب نیز دچار اشتباه محاسباتی شده و تلاش‌هایی برای ایجاد اخلال و ناامنی در کشور را در دستور کار خود قرار دادند که عوامل آنها با عنایات الهی شناسایی و مورد برخورد قرار گرفتند. از آن جمله است گروهک رو به احتضار منافقین که به دلیل مواجه بودن با آشفتگی گسترده، ناشی از ضربات پی در پی دلاور مردان گمنام بر ساختار این فرقه بدنام و اشراف اطلاعاتی ایجاد شده بر آنها نتوانستند هیچ یک از عملیات‌های طراحی شده را اجرا کنند.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: با این هدف ۶ هسته‌ عملیاتی متصل به منافقین مورد ضربه قرار گرفته و همه عناصر فعال در آن هسته‌ها بازداشت شدند. علاوه بر آن دو خانه تیمی و کارگاه‌های تولید پرتابگرهای دست ساز نیز کشف و ضبط شد.

نظر شما