شناسهٔ خبر: 9339617 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کنسولگري عراق در ايلام فقط ويزاي گروهي صادر مي کند

خبرگزاری شبستان: معاون حج و زيارت استان ايلام گفت: دفتر نمايندگي موقت کنسولي عراق در ايلام که اوايل هفته گذشته راه اندازي شده فقط ويزاي به صورت گروهي براي زوار اربعين صادر مي کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پلیس، حسن نيک روش ، معاون حج و زيارت استان ايلام گفت: به هيچ عنوان ويزاي انفرادي براي زوار جهت سفر به عتبات عاليات در اين دفتر صادر نمي شود و متقاضيان بايد در گروه هاي حداقل پنج نفره درخواست ويزا کنند.

 

صدور يک هزار و 200 عدد ويزاي گروهي در ايلام 

وي افزود: از اوايل هفته گذشته و همزمان با آغاز بکار دفتر کنسولگري موقت عراق در ايلام تاکنون يک هزار و 200 ويزاي گروهي براي زوار متقاضي شرکت در آیين اربعين حسيني صادر شده است.

 

نيک روش تاکيد کرد: برخي از مردم بر اين باورند که همانند سال گذشته مي توانند با ارائه کارت ملي بدون داشتن گذرنامه و ويزاي عراق به کربلاي معلي بروند که اين تصور درست نيست چون زائران براي خروج از کشور بايد گذرنامه و ويزا همراه داشته باشند در غير اين صورت از خروج آنها جلوگيري مي شود.

 

وي يادآور شد: نرخ ويزا براي هر نفر 30 دلار است و زوار مي توانند به صورت گروه هاي پنج تا 10 نفره و حتي 20 نفره نسبت به ارائه تقاضاي ويزا براي سفر به عراق از طريق نمايندگي هاي کنسولي عراق در کشورمان از جمله در ايلام اقدام کنند.

 

معاون حج و زيارت استان ايلام با اشاره به اينکه صدور ويزا در نمايندگي کنسولي عراق در ايلام تا 9 آذر ادامه دارد، گفت: زائران اربعين حسيني براي خروج از کشور حتما بايد به صورت گروهي از مرز مهران خارج شوند ولي در زمان بازگشت نيازي به حضور گروهي آنها براي ورود به کشور نيست.

 

نظر شما