شناسهٔ خبر: 9239130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار زنجان:

کنترل قیمت‌ کالاها نیازمند حساسیت و همراهی مردم است / تخصیص 22 میلیارد ریال بودجه به امور فرهنگ استان زنجان

استاندار زنجان کنترل قیمت کالاها را نیازمند حساسیت عمومی و نهادهای برخاسته از دل جامعه دانست و گفت: نهایت اقدام در این حوزه ارائه قیمت‌های راهنما است، ولی موفقیت هر طرحی در این حوزه نیازمند همراهی و مراقبت عمومی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده در مورد کمک به برگزاری راهپیمایی اربعین اظهار کرد: در تقسیم کار صورت گرفته قرار شده است که استان‌های آذری‌زبان مسیر شلمچه تا نجف را پوشش دهند که در این راستا موکب استان زنجان در نجف مستقر شده و به زائران سیدالشهدا خدمات‌رسانی می‌کند.

وی محل استقرار موکب استان زنجان را خروجی نجف اعلام و اضافه کرد: این موکب با توجه به محل قرار گرفتن آن به زائران همه کشورها اعم از ایرانی و غیر ایرانی به مدت 15 روز ارائه خدمت خواهد کرد.

استاندار زنجان با اشاره به تعطیل شدن موکب‌های خدمات رسانی عراقی‌ها از ظهر اربعین تاکید کرد: مشکلات به وجود آمده در اربعین سال گذشته مسئولان را به فکر ارائه راه‌کار اینچنینی رهنمون کرده است.

انصاری در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته در مورد مصوبه سفر رئیس جمهور به استان در مورد تبدیل استان زنجان به قطب آی‌تی، برق و الکترونیک افزود: طی این مدت شوراهای راهبردی برای تهیه نقشه راه، برای عملیاتی کردن این مصوبه در سطوح و وزارتخانه‌های علوم، فناوری و اطلاعات و همچنین صنعت، معدن و تجارت تشکیل و راه‌کارهای آن موردئ بررسی قرار گرفته است، که نتیجه آن تایید و ابلاغ نقشه مورد نظر است.

ابلاغ نقشه راه تبدیل ایتان زنجان به قطب آی‌.تی، برق و الکترونیک

وی تاکید کرد: نقشه راه اقدامات دولت برای تبدیل استان زنجان به قطب برق، الکترونیک و آی.تی در حال حاضر تهیه و با لحاظ شدن اهداف مورد نظر که تبدیل استان در این حوزه‌ها به سه استان برتر است، تهیه و ابلاغ شده که شامل استقرار صنایع ، صادرات و سهم اشتغال استان از این حوزه‌ها می‌شود، ابلاغ شده است.

استاندار زنجان از آماده شدن امکانات برای استقرار صنایع مورد نظر برای تبدیل استان به قطب آی.تی، الکترونیک و برق خبر داد و گفت: به احتمال زیاد این امکانات با دهه فجر سال جاری فراهم می‌شود.

انصاری به برنامه‌ریزی سفر معاون اول رئیس جمهور با سه هدف بهارستان زنجان اشاره و ابراز کرد: بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی، پیگیری وضعیت برخی از پروژه‌های عمرانی استان و هماهنگی برخی از تصمیماتی توسعه‌ای استان زنجان از جمله اهداف سفر مورد نظر بود، که به نتایج قابل توجهی هم رسید.

وی تخصیص منابع ارزی برای پتروشیمی زنجان و همچنین قطعی شدن خروج منابع خاک معدن انگوران از شمول قانون کسب و کاری که آن را مشمول ارائه خاک از طریق بازار بورس می‌کرد را از جمله موافقت‌نامه‌های اقتصادی منعقد شده برای استان زنجان در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد و افزود: با تصمیم‌گیری انجام شده حدود 35 واحد تولیدی روی استان از خطر تعطیلی نجات پیدا کردند.

استاندار زنجان در ادامه با تشریح وضعیت اقتصاد استان زنجان و عدم تاثیرپذیری آن از رکود حاکم بر اقتصاد استان تاکید کرد: اقتصاد استان به دلیل عدم وابستگی به تولیدات نهایی نفت و همچنین واسطه‌ای بودن آن تاثیرات 100 درصدی از شرایط رکودی نگرفته است هر چند در نهایت و به تبعیت از اقتصاد کشور تحت تاثیر بوده است.

انصاری عدم تاثیرپذیری اقتصاد استان از شرایط رکودی حاکم بر کشور را از فرصت مناسب برای اقتصاد استان دانست و گفت: سیاست‌های تحریکی دولت برای اقتصاد استان زنجان نتایج مثبتی در بر خواهد داشت و استان می‌تواند از فواید آن بهره‌مند شود.

بهبود شاخص درآمد استان نسبت به هزینه بعد از سال‌ها

وی با بیان اینکه اقتصاد استان طی سال‌های گذشته همیشه در شاخص پس انداز عقب بوده است، ادامه داد: اقتصاد استان زنجان همواره به لحاظ شاخص درآمد پایین‌تر از هزینه بوده است که این روند از سال گذشته تغییر کرده است.

استاندار زنجان شاخص شهری درآمد به هزینه استان زنجان را طی سال 92 بالغ بر 89 واحد درصد اعلام کرد و افزود: این شاخص در کشور طی همان سال 99 درصد برآورد شده است که بیانگر فاصله قابل توجهی بین استان و کشور است.

انصاری از تغییر شاخص درآمد به هزینه استان زنجان در سال 93 خبر داد و اضافه کرد: این شاخص در استان از 89 واحد درصد در سال 92 به 106.6 درصد افزایش یافته، که به بالاتر از شاخص 102.7 درصدی کشور رسیده است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد تاثیر اقدامات دولت در تحریک اقتصاد کشور گفت: اقدامات دولت در تحریک بازار مصرف برای 6 ماه آینده تدارک دیده شده و اگر پیش‌بینی‌های انجام شده برای مدت زمان مورد نظر از جمله رفع تحریم‌ها ورود سرمایه محقق نشود، این اقدامات نوعی مسکن موقت برای اقتصاد بزرگ ایران محسوب می‌شود.

پیش‌بینی حضور 60 کاندیدا از استان زنجان در انتخابات پیش روی مجلس

استاندار زنجان از آماده شدن استان برای برگزاری انتخابات پیش رو خبر داد و گفت: این مقطع زمان آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرشماری و تهیه صندوق‌های رای‌گیری است.

انصاری با تاکید بر انتخاب ستادهای انتخاباتی استان و شهرستان افزود: طی یک ماه آینده مراحل اجرایی برگزاری انتخابات از جمله تعیین معتمدان و هیئت‌های اجرایی تشکل می‌شوند.

وی با اشاره به پیش‌بینی انجام شده برای ورود 4 هزار و 700 نفر به انتخابات پیش رو ادامه داد: احتمال حضور 60 کاندیدای ورود به مجلس هم در استان زنجان وجود دارد که 12 برابر نیاز استان است و همه این موارد، بیانگر جدی بودن انتخابات است.

استاندار زنجان با ابراز امیدواری برای فراهم شدن زمینه ورود و حضور همه سلایق سیاسی در انتخابات پیش رو ابراز کرد: این گستره به مشارکت عمومی در انتخابات کمک می‌کند.

تخصیص بودجه 22 میلیارد ریالی برای امور فرهنگی استان زنجان

انصاری از تخصیص 22 میلیارد ریال اعتبار به بخش فرهنگ استان زنجان خبر داد و گفت: این اعتبار در امور فرهنگی استان زنجان که گستره خاص خود را دارد، هزینه می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد مشکلات موجود در عرصه رسانه‌های استان گفت: گسترش فعالان این حرفه و ثابت بودن منابع اعتباری آن از عمده دلایل این مشکلات است و راه‌کار آن جدی گرفته شدن رقابت در آن است که قاعده خاص خود را دارد.

استاندار زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد قیمت گذاری کالاها تصریح کرد: یادمان باشد قیمت گذاری و تنظیم بازار بدون همراهی مردم نتیجه‌ای نخواهد داشت به ویژه اینکه دولت اجازه ورود و تعیین قیمت برای همه کالاها را ندارد.

انصاری کنترل قیمت کالاها را نیازمند حساسیت عمومی و نهادهای برخاسته از دل جامعه دانست و افزود: نهایت اقدام در این حوزه ارائه قیمت‌های راهنما است ولی موفقیت هر طرحی در این حوزه نیازمند همراهی و مراقبت عمومی است.

وی بیشترین تاثیر پدیده النینو را در استان زنجان افزایش بارندگی‌ها طی آبان و آذر و نهایت دی ماه اعلام و اضافه کرد: برای مواجهه با این احتمالات پیش‌بینی‌های مورد نظر از جمله بازگشایی مسیر سیلاب‌ها و برخی تمهیدات خاص از جمله ذخیره سوخت در مراکز تجمع جمعیت انجام شده است.

انتهای پیام/73004/ن40/ژ1001

برچسب‌ها:

نظر شما