شناسهٔ خبر: 9259820 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

تنظیم بازار بدون همراهی مردم نتیجه‌ای ندارد

مهر

صاحب‌خبر -

انصاری

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، به وضعیت قیمت‌گذاری کالاها اشاره کرد و افزود: قیمت‌گذاری و تنظیم بازار بدون همراهی مردم نتیجه‌ای نخواهد داشت و دولت اجازه ورود و تعیین قیمت برای همه کالاها را ندارد.

وی تأکید کرد: کنترل قیمت کالاها نیازمند حساسیت عمومی و نهادهای برخاسته از دل جامعه است ولی موفقیت هر طرحی در این حوزه نیازمند همراهی و مراقبت عمومی است.

استاندار زنجان همچنین به وضعیت اقتصاد استان زنجان اشاره کرد و گفت: اقتصاد استان به دلیل عدم وابستگی به تولیدات نهایی نفت و همچنین واسطه‌ای بودن آن تأثیرات ۱۰۰ درصدی از شرایط رکودی نگرفته است.

اقتصاد استان زنجان طی سال‌های گذشته همیشه در شاخص پس‌انداز عقب بود

انصاری افزود: اقتصاد استان طی سال‌های گذشته همیشه در شاخص پس‌انداز عقب بود و اقتصاد استان زنجان همواره به لحاظ شاخص درآمد پایین‌تر از هزینه بوده که این روند از سال گذشته تغییر کرده است.

استاندار زنجان شاخص شهری درآمد به هزینه استان زنجان را طی سال ۹۲ بالغ‌بر ۸۹ واحد درصد اعلام کرد و افزود: این شاخص در کشور طی این بازه زمانی ۹۹ درصد برآورد شده که بیانگر فاصله بین استان و کشور است.

انصاری به تغییر شاخص درآمد به هزینه استان زنجان در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: این شاخص در استان از ۸۹ واحد درصد در سال ۹۲ به ۱۰۶.۶ درصد افزایش‌یافته، که به بالاتر از شاخص ۱۰۲.۷ درصدی کشور رسیده است.

وی افزود: شاخص درآمد به هزینه در روستاهای استان زنجان در سال ۹۲ حدود ۸۸.۸ درصد و کشور ۹۳.۴ درصد بوده و در این میان استان زنجان از کشور حدود ۴.۵ درصد کمتر است

استاندار زنجان گفت: سال گذشته شاخص روستایی درآمد به هزینه در استان زنجان ۱۱۰.۳ درصد و در کشور ۱۰۰.۳۸ درصد بوده است.

برنامه های دولت در تحریک بازار مصرف برای ۶ ماه آینده تدارک دیده شده است

انصاری به تأثیر اقدامات دولت در تحریک اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: برنامه های دولت در تحریک بازار مصرف برای ۶ ماه آینده تدارک دیده شده است.

تبدیل استان زنجان به قطب آی‌تی، برق و الکترونیک

استاندار زنجان به تبدیل استان زنجان به قطب آی‌تی، برق و الکترونیک  اشاره کرد و افزود: طی این مدت شوراهای راهبردی برای تهیه نقشه راه و عملیاتی کردن این مصوبه در سطوح و وزارتخانه‌های علوم، فناوری و اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت تشکیل و راهکارهای آن مور بررسی قرارگرفته که نتیجه آن تایید و نقشه موردنظر ابلاغ می‌شود.

انصاری به آماده شدن امکانات و تجهیزات برای استقرار صنایع موردنظر برای تبدیل استان به قطب آی.تی، الکترونیک و برق اشاره کرد و گفت: امکانات و تجهیزات مورد نیاز در دهه فجر سال جاری فراهم می‌شود.

انصاری به سفر معاون اول رئیس‌جمهور به استان زنجان اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی، پیگیری وضعیت برخی از پروژه‌های عمرانی استان و هماهنگی برخی تصمیمات توسعه‌ای استان زنجان از جمله اهداف سفر بود که نتایج خوبی هم داشت.

انصاری در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر زمان فراهم کردن زیرساخت‌های موردنیاز برای سرشماری و تهیه صندوق‌های رأی‌گیری است و طی یک ماه آینده مراحل اجرایی برگزاری انتخابات از جمله تعیین معتمدان و هیئت‌های اجرایی تشکل می‌شوند.

پیش بینی ورود ۶۰ نفر داوطلب انتخابات مجلس به رقابت های انتخاباتی

وی از ورود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر به انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۶۰ نفر در استان زنجان برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس حضورداشته باشند که این آمار ۱۲ برابر نیاز استان است و این امر نشان از پویایی و جدی بودن فضای انتخاباتی در استان است.

استاندار زنجان همچنین با تأکید بر لزوم توسعه حوزه فرهنگ، از تخصیص ۲۲ میلیارد ریال اعتبار به بخش فرهنگ استان زنجان خبر داد و گفت: این اعتبار در امور فرهنگی استان زنجان هزینه خواهد شد.

انصاری ادامه داد: استان زنجان به لحاظ فرهنگی دارای شاخصه‌های مطلوب و گستره  ای است و برای توسعه حوزه فرهنگی برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

همه باید برای توسعه اقتصاد کمک کنند

انصاری با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی و صنعتی استان زنجان نیازمند تعامل و همراهی همه ارکان مرتبط با بخش تولید است، نقش کارگزاران واحدهای تولید را در این زمینه حساس و تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: همه باید برای توسعه اقتصاد کمک کنند و واحدهایی هم که مشکل‌دارند باید مشکلشان حل شود.

استاندار زنجان به برگزاری راهپیمایی اربعین اشاره کرد و افزود: در برنامه‌ریزی انجام‌شده قرار شده که استان‌های آذری زبان مسیر شلمچه تا نجف را پوشش دهند که در این راستا موکب استان زنجان در نجف مستقرشده و به زائران سیدالشهدا خدمات‌رسانی می‌کند.

وی اظهار کرد: محل استقرار موکب استان زنجان خروجی نجف است و این موکب با توجه به محل قرار گرفتن آن به زائران همه کشورها اعم از ایرانی و غیر ایرانی به مدت ۱۵ روز خدمات‌رسانی  خواهد کرد که پیش بینی می‌شود به ۱۰۰ هزار نفر خدمات ارائه شود.

استاندار زنجان گفت: موکب‌های خدمات‌رسانی عراقی‌ها از ظهر اربعین تعطیل است و مشکلات به وجود آمده در اربعین سال گذشته  باعث شد مسئولان به فکر استقرار موکب در نجف باشند.

نظر شما