شناسهٔ خبر: 67680292 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای تامین دام کشور به ایرنا اعلام کرد؛

وفور عرضه دام در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی/ عرضه گوشت گوساله در بازار

تهران- ایرنا- رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه با وفور عرضه دام زنده سبک و سنگین در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی روبرو هستیم، گفت: اکنون قیمت برای هر کیلو دام زنده سبک ۲۸۰ تا ۳۰۰ و گوساله بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان است.

صاحب‌خبر -

منصور پوریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره شرایط تامین دام ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، افزود: اکنون با توجه به میزان تولید مطلوب دام زنده، عرضه دام با وزن مناسب برای ایام محرم تا اربعین حسینی وجود دارد و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس شورای تامین دام کشور اظهار داشت: همچنین در حال حاضر گوشت گوساله منجمد تنظیم بازاری به‌وفور در بازار موجود است و هیات‌ها می‌توانند از این اقلام پروتئینی با قیمت‌های مناسب بهره ببرند.

وی طی سال‌های گذشته نیاز هیات‌های مذهبی برای ایام محرم را ۲ هزار تن گوشت منجمد عنوان کرد و گفت: هر ساله حدود ۴ میلیون راس دام سبک و ۲۰۰ هزار تن راس دام سنگین برای این ایام تدارک دیده می‌شد.

پوریان بیان کرد: سال گذشته به دلیل بالابودن قیمت گوشت مرغ در بازار بیشتر نیاز هیات‌های مذهبی به سمت مصرف گوشت قرمز بود، اما امسال به دلیل وضعیت مطلوب قیمت مرغ در بازار از این محصول نیز استفاده می‌شود.

رئیس شورای تامین دام کشور اظهار داشت: گوشت گوساله تنظیم بازاری با قیمت‌ها مناسب در اختیار هیات های مذهبی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، پیش از این مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از تامین و توزیع ۲۰ هزار تن مرغ و گوشت قرمز منجمد بین هیات‌های مذهبی در ماه محرم خبر داده بود که نرخ تحویل گوشت قرمز به هیات های معرفی شده حداکثر ۳۱۵ هزار تومان و گوشت مرغ ۶۰ هزار و ۷۰ تومان است.

هیات های مذهبی می‌توانند با اخذ معرفی‌نامه از سازمان تبلیغات اسلامی به مراکز معرفی شده انجمن واردکنندگان جهت دریافت گوشت و در سایر استان‌ها، سازمان جهاد استان‌ها نسبت به معرفی مباشرین خود به شرکت پشتیبانی امور دام کشور و انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی اقدام کنند.

نظر شما