شناسهٔ خبر: 910618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گروه های ارزیاب کار بررسی خسارت زمین لرزه دهلران را آغاز کردند

ایلام- ایرنا- فرماندار دهلران در جنوب باختری استان ایلام اعلام کرد: گروه های ارزیاب و کارشناسان کار بررسی میزان خسارت و آسیب های ناشی از زمین لرزه 5.8 ریشتری شب گذشته این شهرستان مرزی را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

«امید علی سبزی» روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: در پی زمین لرزه شب گذشته بخش موسیان این شهرستان، خسارت زیادی به زیرساخت های منطقه از جمله در حوزه آب، برق، مخابرات و منازل مسکونی و اداری وارد شد.

وی اظهار کرد: برای بررسی و برآورد خسارت وارده کارشناسان در حوزه های مختلف فعالیت خود را از ساعتی پیش آغاز کرده اند و اکنون در تهیه گزارش و آمار دقیق ویرانی ها هستند.

فرماندار دهلران ادامه داد: زمین لرزه شب گذشته خسارت فراوانی در بخش های موسیان، مرکزی، زرین آباد و سراب میمه به منازل مسکونی و ساختمان اداره های این مناطق وارد کرده است.

سبزی افزود: مشکل قطع آب و برق و مخابرات روستاهای آسیب دیده از زمین لرزه نیز رفع شده و اکنون وضعیت عادی در این مناطق حاکم است.

وی یادآور شد: با توجه به زمین لرزه شب گذشته دو محل اسکان اضطرای برای هرگونه شرایط بحرانی احتمالی در شهر دهلران دایر شده است.

فرماندار دهلران بیان کرد: در بخش موسیان به عنوان کانون زمین لرزه دوشنبه شب نیز محل های اسکان اضطراری دایر شده و مردم وحشت زده و آسیب دیده از زلزله، با اسکان در آنها شب را به صبح رساندند.

وی گفت:در پی زمین لرزه های روز گذشته و دیشب بخش مرزی موسیان بیش از 40 نفر زخمی شدند که برای درمان به بیمارستان شهدای دهلران انتقال یافتند.

سبزی بر لزوم حفظ آرامش از سوی مردم در هرگونه شرایط بحرانی احتمالی تاکید کرد و ادامه داد: ستاد بحران شهرستان در حالت آماده باش کامل است و تدابیر لازم برای هرگونه شرایط بحرانی از جمله وقوع زمین لرزه های شدید احتمالی در نظر گرفته شده است.

زمین لرزه ای با قدرت 5.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 10 و 28 دقیقه شب گذشته بخش موسیان در فاصله 250 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام را لرزاند.

همچنین صبح روز گذشته نیز زمین لرزه ای به قدرت 6.1 ریشتر بخش مورموری شهرستان آبدانان در فاصله 210 کیلومتری جنوب خاوری ایلام را تکان داد که خسارت و ویرانی های گسترده ای به بار آورد.

بر پایه اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری، استان ایلام به ویژه کانون های اصلی زمین لرزه دو روز گذشته بیش از 170 بار لرزیده است.

این زمین لرزه ها با وجود زخم برداشتن 320 نفر در شهرستان های آبدانان و دهلران خوشبختانه هیچ کشته و تلفات انسانی نداشته است. ک/3

7175/565

نظر شما