شناسهٔ خبر: 895998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خبرگزاری شبستان: فرماندارشهرستان دهلران، گفت: در پی زلزله صبح امروز مورموری، بیش از ۳۵ درصد از ساختمان های مسکونی و اداری این شهرستان دچار خسارت شده است.

خبرگزاری شبستان: فرماندارشهرستان دهلران، گفت: در پی زلزله صبح امروز مورموری، بیش از ۳۵ درصد از ساختمان های مسکونی و اداری این شهرستان دچار خسارت شده است.

صاحب‌خبر -

امید علی سبزی، فرماندار شهرستان مرزی دهلران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این زمین ارزه صبح امروز(27 مرداد) در بخش کلات مورموری از توابع شهرستان آبدانان روی داده که شهرستان دهلران را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی، با بیان اینکه تا کنون نیز بیش از 25 پس لرزه در این مناطق احساس شده است، افزود: روز گذشته 3 بار زمین لرزه در شهرستان دهلران احساس شده که قوی ترین زمین لرزه به قدرت 4/9 بوده است و به همین دلیل، خسارت هایی به زیرساخت های شهرستان دهلران از جمله آب و برق و تلفن و جاده های مواصلاتی وارد شد.

فرماندار شهرستان مرزی دهلران، تصریح کرد: با وقوع این زمین لرزه ها در اولین فرصت ستاد مدیریت بحران در شهرستان تشکیل شده و همه ادارات امداد رسان و اجرایی در حال آماده باش بوده اند.

سبزی، ابراز کرد: در پی این زمین لرزه، مسیر جاده دهلران به مورموری مسدود شده بود که در اولین فرصت اکیپ های راهداری اعزام و مسیر باز شده و همچنین مسیر جاده دشت عباس به سمت مورموری نیز که مسدود شده، هم اکنون باز و و تردد در آن جریان دارد.


وی، اظهار کرد: خوشبختانه اطلاع رسانی به موقع در این خصوص صورت گرفت که خسارات جانی نداشته اما واحدهای مسکونی و ساختمان های اداری تخریب شده اند که بیش از 35 درصد خسارت به ساختمان های این شهرستان وارد شده است.


فرماندار دهلران، گفت: در حال حاضر خیلی از مردم در فضای باز و پارکها به سر می برند و اداراتی که مسئول امداد رسانی هستند، در نقاط مختلف شهر جهت ارائه خدمات به مردم مستقر هستند.


سبزی، در پایان با اشاره به اینکه زلزله قابل پیش بینی نیست، خاطرنشان کرد: آمادگی لازم در صورت وقوع هر گونه زلزله در شهرستان وجود دارد اما باید شهروندان عزیز نیز نکات ایمنی را رعایت کنند.


پایان پیام/
 

برچسب‌ها:

نظر شما