شناسهٔ خبر: 905662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خبرگزاری شبستان: فرماندار شهرستان زلزله زده آبدانان، تهیه چادر برای اسکان اضطراری و آب آشامیدنی سالم را از مهم ترین نیازهای ضروری مناطق زلزله زده بخش کلات مورموری عنوان کرد.

خبرگزاری شبستان: فرماندار شهرستان زلزله زده آبدانان، تهیه چادر برای اسکان اضطراری و آب آشامیدنی سالم را از مهم ترین نیازهای ضروری مناطق زلزله زده بخش کلات مورموری عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

مجید عسگری، فرماندار شهرستان آبدانان، صبح امروز(27 مرداد) با بیان اینکه 24 ساعت گذشته ساعات بحرانی برای مردم آبدانان بوده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: پس لرزه های شدید در 24 گذشته، موجب نگرانی مردم این مناطق شده است.


وی، افزود: بخش امداد و نجات به نحو مطلوبی در مناطق زلزله زده صورت گرفته است، ولی در بخش کمک رسانی کمبود شدیدی وجود دارد و این مناطق نیازمند امکانات امدادی، مواد غذایی و به ویژه چادر است.


فرماندار آبدانان، ابراز کرد: یکی از نیازهای ضروری مردم این مناطق، چادر برای توزیع در بین مردم و ایجاد کمپ های اسکان اضطراری است به نحوی که مردم این شهرستان شب گذشته در فضای باز خوابیده اند و این در حالی است که از دیروز تا کنون بیش از 50 مورد پس لرزه شدید در این مناطق احساس شده است.


عسگری، پس لرزه های متعدد موجب شده که شهروندان این مناطق آن طور که باید احساس آرامش نداشته باشند، تصریح کرد: وضعیت به گونه ای بوده است که اکثر مردم این شهرستان در منازل مسکونی حضور نداشته و در فضای باز اسکان داشته اند.


وی، در خصوص نحوه امدادرسانی به این مناطق، گفت: هلال احمر استان ایلام و در حد بضاعت خود و آنچه که توانایی داشته، پای کار بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد که ازساعات اولیه زلزله تا کنون مشغول فعالیت بوده اند و از ظرفیت هلال احمر شهرستان و استان استفاده شده اما از هلال احمر کشور انتظار داریم به عنوان یک مجموعه عظیم امدادرسانی که دارای تجارب ارزنده است، به نحو بیشتر و موثرتری در این مناطق کمک رسانی صورت گیرد.


فرماندار آبدانان، تصریح کرد: امکانات امدادی و بحث استقرار و اسکان فوری مردم زلزله زده باید توجه بیشتری صورت گیرد که نگرانی مردم در این بخش مرتفع شود و در حال حاضر تهیه غذای گرم و توزیع بین زلزله زدگان بسیار مورد نیاز است.


عسگری، در پایان خاطرنشان کرد: توزیع آب سرد و یخ به ویژه در بخش کلات و روستاهای اطراف بخش سرابباغ نیاز است و با توجه به اینکه هوا در این مناطق خیلی گرم است و دمای اواسط روز به 48 درجه می رسد، یخ و آب سرد و آب آشامیدنی سالم نیاز ضروری این مناطق است.


پایان پیام/
 

برچسب‌ها:

نظر شما