شناسهٔ خبر: 9050112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئيس سازمان راهداري با دبيركل مجمع جهاني راه گفتگو كرد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی 1394/08/18
در حاشیه بیست و پنجمین کنگره جهانی راه که در شهر سئول کره جنوبی برگزار شد، معاون وزیر راه و شهرسازی با آقای CORTE، دبیرکل این مجمع دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی نماینده اول مجمع جهانی راه (پیارک) در ایران از برگزار کنندگان این کنگره تقدیر و ضمن ابراز تمایل برای حضور فعال ایران در کمیته های تخصصی دوره آتی این مجمع، برای برگزاری تعدادی از جلسات برخی از کمیته های تخصصی در ایران اعلام آمادگی کرد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین در مورد تشکیل کمیته های ملی پیارک و ساختار پیشنهادی آن در ایران سخنرانی کرد.
سپس دو طرف در مورد فعالیت های دوره چهار ساله آتی پیارک و نحوه عضو گیری و فعال سازی کمیته های تخصصی گفتگو کردند.
دبیر کل پیارک هم برخی از تجارب موفق کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه در این زمینه را برشمرد و هدف از تشکیل کمیته های ملی پیارک را انتقال فن آوری و بهترین تجارب کشورهای عضو در موضوعات مرتبط با حمل و نقل جاده ای به کل بدنه حوزه راه دانست.
دبیرکل پیارک ابراز امیدواری کرد این کمیته های ملی با ساختار مشخص تشکیل شود و حمایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از فعالیتهای پیارک در ایران ادامه یابد.
وی همچنین آمادگی خود را برای حضور در ایران در مراسم افتتاح رسمی کمیته های ملی پیارک اعلام کرد.
مهران قربانی مدیرکل دفتر ایمنی راه و حریم و دبیر پیارک در ایران نیز با حضور در این جلسه ، برخی از برنامه های اجرا شده در سال جاری در دبیرخانه پیارک را مطرح کرد.

نظر شما