شناسهٔ خبر: 8900507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام وزیر بهداشت

ایجاد صندوق توسعه سلامت برای تسریع در طرح های حوزه بهداشت و درمان ضروری است

اراک-ایرنا- قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت گفت: ایجاد صندوق توسعه سلامت برای تسریع در طرح های حوزه بهداشت و درمان امری ضروری است.

صاحب‌خبر -

دکتر سید محمد هادی ایازی روز سه شنبه در دیدار با استاندار مرکزی در اراک افزود: بانک ها باید تدبیری داشته باشند که با ایجاد صندوق توسعه سلامت همپای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شده و با گذاشتن مبالغی از سوی دو طرف اندوخته لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان را فراهم سازند.
وی بیان کرد: سیاست دولت یازدهم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، خیران و بنگاه های اقتصادی برای پیشبرد اهداف حوزه سلامت است، چرا که معتقدیم در صورت کندی در تکمیل طرح های نیمه تمام سرریز نیازهای مناطق محروم به سایر استان ها موجب اختلال در خدمت رسانی در این حوزه می شود.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت، ادامه داد: حوزه سلامت اولویت دولت است و باید همه دستگاه های اجرایی و بخش های مختلف تقویت این حوزه را سرمایه اصلی کشور بدانند.
دکتر ایازی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام راحل مسئولیت تکمیل 10 بیمارستان نیمه تمام را برعهده گرفته که بیشتر این طرح ها در مناطق محروم است.
وی گفت: باید زنجیره ای از کمک آگاهانه در حوزه سلامت ترسیم شود چراکه هر قدر به سمت توسعه یافتگی پیش برویم حوزه سلامت از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.
استاندار استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: استان مرکزی استانی صنعتی و دانشجویی است و از ظرفیتهای مختلفی برخوردار است.
محمود زمانی قمی افزود: زیربناهای خدمات بهداشتی و درمانی این استان فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.
وی بیان کرد: باید از ظرفیت های صنعت بیشترین کمک برای رونق حوزه بهداشت و درمان گرفته شود و یکی از اولویت های مهم درمانی این استان تکمیل بیمارستان ولی عصر (ع) اراک است.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: این بیمارستان در دولت های قبل بلاتکلیف مانده بود، اما با تدابیر خاص دلت تدبیر و امید عملیات اجرایی آن از سر گرفته شده و تسریع در ساخت آن نیازمند حمایت و توجه ویژه است.
زمانی قمی اظهار کرد: تکمیل بیمارستان خیر ساز ساوه نیز از دیگر ضروریات است که باید در آن تسریع شود زیرا محور ارتباطی ساوه- همدان یکی از نقاط حادثه خیز است .
نشست با خیران سلامت، بازدید از بیمارستان های امیرکبیر و آیت الله خوانساری اراک از دیگر برنامه های پیش بینی شده سفر دکتر ایازی به اراک است.
3005/6013/6012

نظر شما