شناسهٔ خبر: 8445720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ولایتی: تلاش سازمان ملل می‌تواند چتری بی‌طرفانه بر سر کشورها باشد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع و معاون دبیر کل سازمان ملل در حاشیه دیدار صبح امروز خود در جمع خبرنگاران حاضر و در خصوص جزئیات مورد بحث توضیح دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، یان الیاسون، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در حاشیه دیدار با علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت در جمع خبرنگاران ضمن مثبت و سازنده ارزیابی کردن این دیدار اظهار داشت: با همتای 35 ساله خود دیدار سازنده ای داشتم و در خصوص راهکارها و شرایط منطقه برای ایجاد صلح در کشورهای مختلف گفت‌وگوهایی انجام شد.

 

وی با بیان اینکه در گفت‌وگوهای صورت گرفته بر راه حل های سیاسی برای حل بحران یمن و سوریه تمرکز داشتیم گفت: از ارتباط و رویارویی و اهمیت مبارزه با تروریست به صورت موثر گفتگوهایی صورت پذیرفت.

 

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه نه تنها در مورد سوریه بلکه در مورد عراق و کشورهایی که با این موضوع درگیرند صحبت هایی صورت گرفت تصریح کرد: در ارتباط با امنیت پایداری که تحت تاثیر تروریست ها و افراطی گری قرار گرفته و همچنین در ارتباط با راه حل های پایدار برای این بحران گفت‌وگوهایی صورت پذیرفت.

 

امیدواریم توافق ایران و 1+5 راهی برای گفت‌وگوهای سازنده بعدی باشد

 

الیاسون ادامه داد: در دیدار با دکتر ولایتی پیامی را که بیانگر احساسات سازمان ملل و دول این سازمان بود در مورد توافق بین ایران و 1+5 و حمایت این کشورها از این توافق تسلیم شد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که توافق ایران با 1+5 راهی برای گفتگوهای سازنده بعدی باشد.

 

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در خاتمه از ایران به خاطر همکاری های سازنده با سازمان ملل تشکر و قدردانی کرد.

 

تلاش سازمان ملل می تواند چتری بی طرفانه بر سر کشورها باشد

 

در ادامه علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آقای الیاسون از دیپلمات های برجسته سوئدی محسوب می شود و فعالیت های موثری را برای ایجاد صلح بین ایران و عراق انجام داده است و در حال حاضر نیز این شایستگی را داشته است که دبیر کل سازمان ملل وی را به عنوان معاون خود انتخاب کرده است.

 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه به دلیل ارتباط برجسته الیاسون در فعالیت های بین المللی حضور این فرد در مناطق پرتنش موثر بوده است یادآور شد: وی سفری به سعودی، سوریه، امارات داشته اند و اکنون نیز به ایران آمده تا راجع به مسائل عراق، یمن و سوریه صحبت کند.

 

وی ادامه داد: اعتقاد راسخ ایران و سازمان ملل بر این است که تمامیت ارزی عراق، یمن و سوریه و تمام کشورهایی که دچار آشوبند باید حفظ شود و این موضوع راه حل نظامی ندارد بلکه مبتنی بر راه حلی سیاسی است.

 

ولایتی ادامه داد: به وی گفتم تلاش سازمان ملل می تواند چتری بی طرفانه بر سر کشورها باشد و برای رسیدن به صلح و آرامش در این منطقه آشوب زده بدون تردید دخالت بیگانگان در این منطقه با حضور سازمان ملل منتفی خواهد شد.

 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال مقابله با تروریست هدف مشترک بین ایران و سازمان ملل است که در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت.

نظر شما