شناسهٔ خبر: 8043035 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: از سرنوشت 35 حاجی مفقود گلستانی در فاجعه منا اطلاعی نداریم

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به فاجعه روز پنج شنبه گذشته در منا گفت: از سرنوشت 35 حاجی مفقود شده اعزامی از این استان اطلاعی در دست نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن صادقلو روز شنبه در جلسه هماهنگی اعضای شورای تامین با مدیران دستگاه های مرتبط گلستان در خصوص فاجعه منا اظهار داشت: ستاد پیگیری امور مصدومین و مفقودین و جان باختگان گلستان با مدیریت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فعال شده است.
وی اضافه کرد: این ستاد در ارتباط مستمر با مدیر کل حج و زیارت گلستان که در مکه بسر می برد، آخرین آمار و وضعیت حجاج گلستان را پیگیری و رصد می کند.
به گفته صادقلو، اعضای ستاد شامل دانشگاه علوم پزشکی، حج و زیارت، فرودگاه گرگان، فرماندارایهای گنبدکاووس، گمیشان، گرگان و بندرترکمن هماهنگی و خدمات مورد نیاز را انجام می دهند.
به گزارش ایرنا امسال حدود یک هزار و 800 گلستانی شیعه و سنی در قالب 13 کاروان از فرودگاه گرگان به حج تمتع اعزام شده اند که مطابق آخرین آمار رسمی تاکنون جان باختن 10 نفر از آنان قطعیت یافته که همگی اهل سنت هستند.
همچنین به گفته رضا درگاهی مدیر حج و زیارت گلستان 35 نفر از حجاج این استان کماکان مفقود هستند که بجز یک نفر بقیه اهل سنت هستند.
در این بین نام خانم مرجان نازقلچی فرماندار بندر ترکمن در لیست مفقودین ثبت شده اگر چه گفته می شود وی از ناحیه پا و ستون فقرات آسیب جدی دیده است.
با در نظر گرفتن تعداد مفقودان پیش بینی می شود آمار حاجیان گلستانی کشته شده در فاجعه منا افزایش یابد.
جمعیت یک میلیون و 850 هزار نفری گلستان ترکیب متنوعی از اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف است.
6204/6203/1648

نظر شما