شناسهٔ خبر: 68631912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

ناتو: روسیه بزرگترین تهدید علیه ماست

کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، روسیه را «جدی‌ترین و بزرگترین» تهدید علیه خود معرفی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پس از دیدار کارشناسان حوزه روسیه وابسته به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو، این ائتلاف غربی با نشر بیانیه‌ای، ضمن معرفی کردن مسکو به‌عنوان «بزرگترین و جدی‌ترین» تهدید علیه خود، اعلام کرد که تهدیدات نشأت گرفته از روسیه ماندگار است.

در بخشی از بیانیه ناتو امشب ناتو آمده است: «در پی نشست برگزار شده به ریاست بوریس روگه معاون موقت دبیرکل، تأیید شد که روسیه مهم‌ترین و مستقیم‌ترین تهدید علیه امنیت متفقین باقی مانده است و انتظار تغییر نیست. شرکت‌کنندگان در این نشست تاکید کردند که روسیه به‌دنبال تغییر اساسی ساختار امنیتی یورو-آتلانتیک است و تهدید ناشی از روسیه باقی خواهد ماند.»

طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، در این بیانیه تاکید شده است که «روسیه از عزم متحدان خود برای حمایت از اوکراین منصرف نخواهد شد.»

در بخش دیگری از این بیانیه‌، ائتلاف ناتو مدعی ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه شد و اعلام کرد: «این اقدام، تنش‌ها را تشدید خواهد کرد.»

ادعای این ائتلاف غربی درحالی است که به اذعان «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، هیچ مدرکی بر تأیید این ادعا وجود ندارد.

زلنسکی روز چهارشنبه و در پاسخ به این سوال که آیا انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه را تایید کرده یا خیر؟ گفت: یک بار دیگر، من هنوز نمی‌توانم استفاده از این موشک‌ها را تایید کنم. تنها زمانی می‌توانم آن را تایید کنم که شواهدی داشته باشیم.

مقامات جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به‌طور قوی این ادعا را رد کرده‌اند.

«عباس عراقچی» وزیر امورخارجه ایران در واکنش به این ادعا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: یک‌ بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند؛ ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام!

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در واکنش به این ادعا، امروز گفت: «: اگر آمریکایی‌ها همچنان می‌خواهند به صادرات برخی کالاهای ایران به روسیه بپردازند، این مشکل آن‌هاست. بارها شواهد معتبری ارائه شده است که نشان می‌دهد چنین همکاری وجود ندارد. جعل‌های بدخواهانه اساساً تنها چیزی است که ما از واشنگتن در مورد سیاست و تعامل ما با سایر کشورها می‌بینیم.»

از طرفی، به‌دنبال تداوم اظهارات غیرسازنده برخی طرف‌های اروپایی متعاقب بیانیه نامتعارف وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان همسو با آمریکا به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین و وضع برخی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، روسای نمایندگی‌های انگلیس، فرانسه، هلند و آلمان در تهران از سوی مدیرکل غرب اروپا، روز پنج شنبه و به‌صورت جداگانه به وزارت امور خارجه ایران احضار شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما