شناسهٔ خبر: 8058422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار گلستان:

ستاد پیگیری وضعیت حجاج فاجعه منا در گلستان تشکیل شد

استاندار گلستان گفت: ستاد پیگیری وضعیت حجاج گلستانی آسیب دیده در فاجعه "منا" در استان گلستان تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن صادقلو در جلسه فوق العاده شورای تامین استان گلستان اظهار داشت: ستاد پیگیری وضعیت حجاج گلستانی آسیب دیده در فاجعه "منا" از همان لحظات نخست در استان تشکیل و وضعیت حاجیان گلستانی از طریق مدیرکل حج و زیارت استان که در عربستان سعودی حضور دارد پیگیری شد.

وی ضمن تسلیت به خانواده جان باختگان و اعلام همدری با آنان و خانواده مجروجین و مفقودین در حادثه، تصریح کرد: ستادی که با مدیریت معاون سیاسی، امنیتی استاندار تشکیل شده در سه روز گذشته با حضور در بین خانواده‌های داغدار و حادثه دیده تلاش می‌کند تسلی بخش دل آنان باشد.

صادقلو افزود: همه دستگاه‌های مرتبط استان گلستان اعم از سازمان حج و زیارت، فرودگاه‌های استان، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری‌ها آمادگی لازم برای اقدامات حمایتی را دارند.

استاندار گلستان با بیان اینکه برای ورود حاجیان به استان برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم، گفت: با توجه به اینکه روحیه حاجیان آسیب جدی دیده، باید مراسم استقبال، دلجویی و در ادامه تشییع و تدفین شایسته انجام شود.

معاون سازمان حج و زیارت استان گلستان همچنین در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت حادثه دیدگان گلستانی در مراسم حج ارائه کرد و گفت: از بین 131 جان باخته ایرانی، 11 نفر گلستانی هستند و در بین 370 زائر مفقودی، 35 نفر گلستانی هستند.

به گفته میرآئیز 9 نفر از جان باختگان گلستانی از کاروان‌های شهرستان گنبد و دو نفر از آنان به کاروان‌های شهرستان بندرترکمن تعلق دارند.

وی افزود: 29 مفقودی از دو کاروان گنبدی، یک مفقودی از کاروان گرگان و 5 مفقودی از کاروان حاجیان بندرترکمن هستند.

همچنین در این جلسه دانشگاه علوم پزشکی آمادگی خود را بری رسیدگی به وضعیت مجروحان و ویزیت همه حاجیان گلستانی اعلام کرد و مدیرکل فرودگاه های استان نیز آمادگی خود را جهت حضور حجاج اعلام کرد.

انتهای پیام/

R41471/P1330

نظر شما