شناسهٔ خبر: 7910147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ديدار وزير امور خارجه هلند با رئيس مجلس

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/06/29
آقای برت کوئندرس وزیر امور خارجه هلند بعد از ظهر امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه ارتباطات دوستانه میان دو کشور گفت: پیشینه خوب مراودات و همکاریها میان جمهوری اسلامی ایران و هلند بسترهای مناسبی برای توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فیمابین فراهم کرده است که باید از آنها بهره برد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اهمیت تبادل نظر و رایزنی های مستمر میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اتحادیه اروپا در مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی تصریح کرد: حل چالش ها و بحرانهای کنونی در منطقه و جهان نیازمند اراده و عزم بین المللی با مشارکت تمام کشورهاست.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر گفتگو و راه حل های سیاسی در چالشهای فراروی منطقه ای تاکید دارد.
لاریجانی بر لزوم بهره گیری از فرصت های موجود برای گسترش همکاری ها از جمله در بخش انرژی و انرژی های تجدید پذیر و آب میان دو کشور تاکید کرد.
در ادامه این دیدار برت کوئندرس وزیر امور خارجه هلند با اشاره به سابقه چهار صد سال روابط فیمابین گفت: توافق هسته ای میان 1+5 و ایران افق های نوینی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی طرفین گشوده است.
وی در ادامه افزود: توافق هسته ای نشان دهنده پیروزی دیپلماسی گفتگو به جای تهدید در دنیای کنونی است.
وزیر امور خارجه هلند بحران های اخیر در منطقه و رشد تروریسم را یک خطر جهانی دانست و گفت: ادامه روند کنونی و کمک های مالی و تسلیحاتی بعضی کشورها به گروه های تروریستی باعث تعمیق بی ثباتی و ناامنی در منطقه و جهان می گردد.
برت کوئندرس در پایان با تاکید بر آمادگی کشورش در ارتقای سطح مناسبات با کشورمان تصریح کرد: دولت و پارلمان هلند از هر گونه توسعه و گسترش مراودت سیاسی، اقتصادی در بخش های مختلف از جمله انرژی و کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران استقبال و حمایت می کند.
تصویر دارد

نظر شما