شناسهٔ خبر: 7889868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

با "برت کوئندرس" آشنا شوید + تصویر

صاحب‌خبر -

 

سرویس بین الملل خرداد: پس از دیدارهای صورت گرفته میان وزرای امور خارجه و روسای جمهوری کشورهای مهم اروپایی از جمله اتریش و فرانسه با مقام های ایرانی، این بار وزیر امور خارجه هلند عزم سفر به تهران کرده تا روز یکشنبه به "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کند. این نخستین سفر یک دیپلمات ارشد هلندی به ایران پس از چهارده سال است.

به گزارش خرداد، برنامه سفر "برت کوئندرس" به تهران روز شنبه از سوی وزارت امور خارجه هلند اعلام شد. قرار است این سفر با هدف بهبود و تقویت روابط دوجنبه سیاسی و اقتتصادی میان تهران – آمستردام انجام شود. او در این دیدار علاوه بر "ظریف" با "حسن روحانی" رییس جمهوری ایران نیز دیدار خواهد کرد و با او درباره جزئیات و چگونگی اجرای برجام گفت و گو خواهد کرد. خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر اعلام کرده که مسائل حقوق بشری و نقش ایران در تحولات خاورمیانه نیز از جمله موارد دیگر مورد بحث میان اقای کوئندرس و مقام های ایرانی خواهند بود.

وزیر امور خارجه هلند ابراز امیدواری کرده که این سفر انگیزه تازه ای برای استفاده از فرصت های بیش تر به منظور گفت و گوی سازنده میان تهران و آمستردام باشد.

برت کوئندرس کیست؟

او متولد مه سال 1958 میلادی است و 57 ساله است. عضو حزب کارگر بوده و سیاستمداری چپگرا محسوب می شود. تحصیلات خود را در دانشگاه های "آمستردام" و "جان هاپکینز" به پایان رسانده است. او از اکتبر سال 2014 میلادی سکان دستگاه دیپلماسی هلند را در دست داشته است.

 

 

 

 

آقای کوئندرس دانش آموخته رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل است. او در فاصله سال های 2008-1997 میلادی نماینده مجلس بوده است. هم چنین نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و وزیر توسعه همکاری ها نیز بوده است. او مسئولیت ریاست هیئت سازمان ملل متحد برای ماموریت برقراری ثبات در مالی را نیز پیش از برعهده یرای مقام وزارت امور خارجه هلند بر عهده داشته است.

وزیر امور خارجه هلند هم چنین در دانشگاه های مختلف به عنوان استاد در زمینه چگونگی جلوگیری از منازعات، مدیریت منازعات و دوران بازسازی پس از جنگ درس داده است. 


نظر شما