شناسهٔ خبر: 7907380 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

قتل پیرزن به‌خاطر سرقت مشتی طلا

- پسر۲۰ساله بعد از قتل پیرزن آشنا به طلافروشی رفت تا طلاهای او را بفروشد اما فکرش را نمی‌کرد زیرکی طلافروش او را به دام اندازد.

صاحب‌خبر -

 اين پسر ادعا دارد كه قتل را با همدستي نامزد و يكي از بستگانش انجام داده است اما هردوي آنها خود را بي‌گناه مي‌دانند.
ساعت 16پنجشنبه 26شهريور‌ماه بازپرس ايلخاني كشيك جنايي پايتخت با تماس مأموران كلانتري 158كيانشهر در جريان قتل پيرزن 70ساله‌اي در خانه‌اش قرار گرفت و همراه تيم تجسس راهي قتلگاه شد. آنها بعد از حضور در محل با جسد خونين پيرزني روبه‌رو شدند كه بر سر سجاده نماز از سوي عامل يا عاملان جنايت غافلگير شده و با ضربات چاقو به قتل رسيده بود. از سويي همه خانه بهم ريخته بود و اين نشان مي‌داد كه قاتلان با انگيزه سرقت به جست‌و‌جو در خانه پرداخته‌اند.همسر قرباني كسي بود كه ماجراي قتل پيرزن را به پليس اعلام كرده بود.

وي در تحقيقات گفت: حدود ساعت 12:30 درحالي‌كه همسرم در خانه بود، براي خواندن نماز جماعت به مسجد محل رفتم. پس از 2ساعت به خانه برگشتم اما برخلاف هميشه در آپارتمان قفل شده بود و هرچه در زدم كسي باز نكرد. همان موقع با فرزندانم تماس گرفتم و آنها پس از دقايقي به آنجا آمدند اما موفق به باز كردن در آپارتمان نشدند، حتي كليد ساز هم نتوانست در آپارتمان را باز كند. در نهايت تصميم گرفتيم تا در ورودي آپارتمان را تخريب كرده و وارد خانه شويم. پس از ورود، ناگهان با پيكر خونين همسرم روبه‌رو شديم كه كنار سجاده نماز افتاده بود.

كارآگاهان در ادامه تحقيقات دريافتند كه تمام طلا و جواهراتي كه در دستان و گردن قرباني بوده به سرقت رفته است. به گفته همسر قرباني، ‌داخل خانه در حدود 10ميليون تومان پول بود كه به‌نظر مي‌رسيد عاملان جنايت همه خانه را به جست و جو پرداخته بودند اما موفق به پيدا شدن جاي پول‌ها نشده بودند. از سويي بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين جنايت خاموش از سوي يك آشنا صورت گرفته و او به راحتي با در اختيار داشتن كليد وارد خانه شده بود.

با دستور قاضي جنايي، ‌جسد پيرزن به پزشكي قانوني فرستاده شد و درحالي‌كه تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تحقيقات خود را براي شناسايي قاتلان آغاز كرده بودند 24ساعت بعد يكي از طلافروشان منطقه كيانشهر با پليس تماس گرفت و سرنخي را پيش روي تيم تحقيق قرار داد. وي عنوان داشت كه جواني حدودا 20ساله براي فروش حدود 200گرم طلا و جواهرات به مغازه وي مراجعه كرده و احتمال مي‌دهد كه اين طلاها مسروقه باشد. اين تماس كافي بود تا مأموران كلانتري راهي آنجا شوند و پسرجوان به نام علي را دستگير كنند. وي يكي از بستگان نزديك قرباني بود كه در ابتداي تحقيقات خود را بي‌گناه دانست و چنين گفت: روز جنايت وارد خانه مقتول شدم كه در آنجا شهروز يكي از بستگان مقتول را ديدم. او با چاقو پيرزن را كشته بود و قصد سرقت طلا و جواهراتش را داشت. بدون اينكه متوجه شود او را تعقيب كردم تا اينكه او با رها كردن كيسه حاوي طلا و جواهرات فراري شد. من هم كيسه را برداشتم و قصد فروش طلاها را داشتم كه گير افتادم. پس از اعترافات اين پسر جوان مأموران شهروز را دستگير كردند اما او ادعا كرد كه روز حادثه در حال تعليم رانندگي بوده و از موضوع جنايت و سرقت طلا و جواهرات اطلاعي ندارد.

تحقيق از علي جوان 20ساله ادامه داشت تا اينكه او در اعترافات تازه خود مدعي شد كه قتل را با همدستي نامزدش انجام داده است. وي گفت: من و نامزدم از مدتي قبل تصميم گرفتيم با هم ازدواج كنيم اما پولي براي تأمين هزينه زندگي نداشتيم. براي همين موضوع سرقت طلاهاي قرباني كه از بستگانم بود را مطرح كردم و او هم پذيرفت. از آنجا كه مقتول از آشنايانم بود تصميم به قتل او گرفتيم تا مبادا لو برويم. براي همين روز حادثه همراه نامزدم به خانه پيرزن رفتيم. من او را خفه كردم و نامزدم با چاقو چند ضربه به او زد كه پس از آن هردو با سرقت طلا و جواهرات قرباني متواري شديم. در چنين شرايطي كارآگاهان نامزد قرباني را دستگير كردند. او صبح ديروز به شعبه هشتم بازپرسي دادسراي جنايي تهران انتقال يافت و وقتي در برابر بازپرس ايلخاني قرار گرفت خود را بي‌گناه دانست. او گفت: مدتي قبل از طريق شبكه اجتماعي بي‌تاك با علي آشنا شدم و قصد داشتيم به‌زودي ازدواج كنيم. وي ادامه داد: من از ماجراي جنايت و قتل اطلاعي ندارم و حالا نمي‌دانم چرا پاي مرا به اين پرونده جنايي كشانده است. به گزارش همشهري، هم‌اكنون قاضي جنايي براي 3متهم پرونده قرار بازداشت موقت صادر كرده است. در همين حال سرهنگ آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران گفت: هر 3متهم پرونده براي انجام تحقيقات در اختيار مأموران اداره دهم پليس آگاهي پايتخت قرار گرفتند تا ابعاد پنهان پرونده آشكار شود.

نظر شما